پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۱۵۱
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
رئیس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران بر ضرورت شفاف سازی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و سیاست‌های ارزی تاکید کرد.

شعار سال: ابوالحسن خلیلی در جلسه دیدار هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران با رئیس اتاق بازرگانی تهران، اظهار داشت: این اتحادیه با حمایت‌های اتاق بازرگانی در دوره جدید فعالیت‌های خود تلاش کرد گامی موثر در مسیر فعالیت‌های تشکلی بردارد.

وی افزود: اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در دوره جدید فعالیت خود تلاش کرد تا نقش تسهیل گری میان واردکنندگان با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت ایفا کند.

خلیلی در ادامه  با تاکید بر ضرورت شفاف سازی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و سیاست‌های ارزی اظهار کرد: با توجه به مواجه شدن کشور با پدیده خشکسالی و معطوف شدن تلاش دولت برای تامین گندم مورد نیاز لازم است تا اقدامات کافی در زمینه لجستیک صورت بگیرد.

رئیس اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران افزود: همزمانی دوره واردات گندم با سایر کالاهای اساسی می‌تواند برای جابجایی اقلام به داخل کشور اشکالاتی را ایجاد  کند.

وی خاطرنشان کرد: عدم اعلام سیاست‌های ارزی دولت با توجه به ضرورت تداوم روند تامین کالاهای اساسی به ویژه نهاده‌های دامی در نیمه دوم سال به عنوان یکی از موانع تداوم فرایند خرید و واردات کالا محسوب می‌شود.

ضرورت شفاف سازی در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی و سیاست‌های ارزی

 در ادامه این جلسه، ناصر ایمانی مشاور  اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران تصریح کرد: سیاست‌های ارزی کشور لازم است تا در اسرع وقت شفاف سازی شود.
 
وی با اشاره به افزایش سهم دولتی‌ها از واردات نهاده‌های دام و طیور گفت: بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی شرکت‌های دولتی اجازه فعالیت تجاری ندارند و این در حالی است که سهم دولتی‌ها از واردات نهاده‌های دامی طی سال‌های اخیر از ۵ درصد به ۳۰ درصد رسیده است.
 
مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران پیشنهاد داد تا اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در نامه‌ای مشکلات این صنف را به اتاق بازرگانی تهران اعلام نماید تا این معضلات در جلساتی که با سران کشور برگزار می‌شود، مطرح و نسبت به رفع آنها اقدام شود.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، تاریخ انتشار: ۱۶شهریور ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۶۵۸۰۲،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین