پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
به نظر میرسد هنگامیکه شما به فوتبال آگاهانه، منطقی، دارای برنامه و شناور لیگ برتر انگلستان نگاه میکنید بیشتر به یک کلاس آموزشی دعوت شده اید.
شعار سال: جدا از وابستگی‌های رنگی فوتبالی که در طول عمر فوتبالی ام به شدت از آن پرهیز کرده ام، براین باورم که فوتبال هنگامی زیباست که خیلی زیبا، برنامه ریزی، مدیریت و اجرا شود.

متاسفم از اینکه بگویم گاهی مواقع فوتبال هم به نوعی تابعی از احساسات بیجا و گول زَنَک میباشد! اگر قرار است مردم از تماشای فوتبال لذت ببرند پس اینهمه هیاهو، زدو بند، بازی ناحوانمردانه، دلالی، تخریب و هزاران درد بی درمان برای چیست؟

بعد از دیدن بعضی مسابقات فوتبال داخلی، که گاهی مجبور میشوم صدای گزارشگر بازی را ببندم، اغلب مواقع هم گیرنده تلویزیونی را نیز خاموش میکنم تا بازی را نبینم و فقط خبر مربوط به نتیجه را از رسانه‌ها دریافت کنم. با اینهمه تصمیم گرفتم روز یکشنبه ۲۱ شهریور با شوق و ذوق به تماشای دیدار دو تیم میلان و لاتزیو از سری مسابقات سری آ ایتالیا بنشینم که از شبکه سه سیما پخش شد. بدون رو دربایستی باید بگویم صد افسوس از اینکه وقتم را صرف تماشای این دیدار کردم.

همانطوریکه بالاتر عرض کردم با تمام احترامی که برای تیم‌های فوتبال داخلی و خارجی قائل هستم، ولی واقعا رنگ این دو تیم اصلا برایم مهم نبود و بهمین خاطر فکر میکردم شاید بتوانم بعد از مدت‌ها یک فوتبال خوب و زیبا تماشا کنم، ولی از ابتدا تا انتهای بازی که یک بازی خشن، بدون روح، سراسر زد و خورد و قضاوت بد داور بود، آنچنان روحیه ام را داغون کرد که کارت قرمز پایان بازی داور به سر مربی یکی از تیمها، باعث خنده ام شد!

انتظاری که از مسابقات فوتبال جزیره داشتم و دارم را هرگز در سیمای فوتبال ایتالیا ندیدم، هیچ خبری از ارایه یک فوتبال روز دنیا دیده نشد، هیچ فرصتی به بازیکنان دوتیم داده نشده بود که عاقلانه، فضا را برای اجرای دستورات تاکتیکی کادر فنی دو تیم ایجاد کنند. نود دقیقه بازی درگیرانه، فقط روی اعصاب هواداران مستقیم ورزشگاه و تماشاگران غیر مستقیم بود. شاید آن‌ها هم از روی دست شهر آورد‌های فوتبالی ما کپی کرده بودند!

به نظر میرسد هنگامیکه شما به فوتبال آگاهانه، منطقی، دارای برنامه و شناور لیگ برتر انگلستان نگاه میکنید بیشتر به یک کلاس آموزشی دعوت شده اید.

اینکه فوتبال ایتالیا و برخی کشور‌های اروپا تا این اندازه بدون احساس، کاملا فیزیکی و فاقد برنامه اجرا میشود احتمالا به وجوه مشترک احساسات غیر منطقی با فوتبال برخی کشور‌های آسیایی از جمله فوتبال منطقه خاورمیانه ارتباط دارد!

نگارنده به لحاظ فنی خودم را در جایگاه نقد بازی مذکور نمیبینم، اما آنچه را بعنوان یک کارشناس روانشناختی از یک دیدار ورزشی مطالعه کرده و مطالبه میکنم، باید حکایت از تماشای یک سناریوی زیبا و جذاب هنری که روی صحنه تئاتر اجرا میگردد داشته باشد، مثل تماشای فوتبال تاکتیکی، تکنیکی، روان، بدون خشونت و جذاب لیگ برتر جزیره!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری نود پرس، تاریخ انتشار:۲۲ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۲۰۵، navadpress.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین