پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
دستیارویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار معاون وزیر خارجه دانمارک به روابط پارلمانی دوکشور و سابقه طولانی آن اشاره کرد و گفت: تهران و کپنهاگ فرصت‌های زیادی برای تعامل و همکاری براساس منافع مشترک دارند.

شعارسال: لونه ویسبورگ، معاون وزیرخارجه دانمارک روز سه‌شنبه با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار امیرعبداللهیان به روابط مناسب پارلمانی دوکشور و سابقه طولانی آن اشاره کرد و گفت: تهران و کپنهاگ فرصت های زیادی برای تعامل و همکاری براساس منافع مشترک دارند.

وی با اشاره به مسائل منطقه از جمله سوریه افزود: آمریکا در مذاکرات صلح سوریه به مسئله امنیت پایدار توجه نمی‌کند، اما از تروریسم به عنوان تاکتیک استفاده می کند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: اگر گروهی هستند که خود را مخالف دولت "بشاراسد" می خوانند پس به چه دلیل به مکان هایی چون بیمارستان و مدرسه حمله می کنند و باعث مرگ افراد غیرنظامی و بی گناه می شوند؟ اینها تروریست و مورد حمایت خارجی هستند.

دیپلمات ها و سیاستمداران جهان درعرصه بحران‌ها کُند حرکت می‌کنند ولی سرعت تحولات بالاست.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل در ادامه به تلاش های گروه حمایت بین المللی از سوریه اشاره کرد و تاکید کرد: باید به دنبال راه حل سیاسی واقع بینانه برای بحران سوریه بود.

وی با اشاره به سفر اخیر قائم مقام وزارت خارجه سوریه به ایران افزود:دولت "بشار اسد" نیز آمادگی راه حل سیاسی را دارد.

وی یکی ازمشکلات خاورمیانه را شدت ایجاد بحران ها درمنطقه خواند و افزود:درعرصه بحران های مختلف سیاستمداران و دپیلمات های جهان کند حرکت می کنند ولی سرعت تحولات بالا است.

*جنوب یمن محل مهمی در اشاعه تروریسم

در ادامه، امیرعبداللهیان به مسئله یمن اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر کشورها به بحران تداوم تجاوز سعودی و فاجعه انسانی در یمن شد.

وی از جنوب یمن به عنوان محل مهمی در اشاعه تروریسم نام برد که می تواند از طریق دستیابی به مسیرهای آبی برای تمامی کشورهای دنیا ایجاد خطر کند.

وی افزود: آمریکایی ها همواره درکنار حمله نظامی عربستان علیه یمن حضور داشته اند.

*دولت العبادی می تواند یک فضای سیاسی پایدار در عراق ایجاد کند

در این دیدار دستیار ویژه رئیس مجلس به تحولات عراق به خصوص پس از عملیات آزادسازی موصل اشاره کرد و گفت: دولت "العبادی" قادر است یک فضای سیاسی پایدار در عراق ایجاد کند و در این راستا حفظ یکپارچگی عراق بسیار مهم است.

اوضاع بحرین یکی دیگر از محورهای گفت‌وگو بود که امیرعبداللهیان رفتار دولت بحرین با مردم کشورش و مخالفان سیاسی را به دور از اصول حقوق بشر دانست.

*تهران و کپنهاگ در مورد عراق دارای دیدگاه مشترک هستند

تلاش ستودنی موگرینی در زمینه کمک به حل بحران سوریه

"لونه ویسبورگ "معاون وزیرخارجه دانمارک ضمن اشاره به روابط خوب دوکشور و به ویژه در زمینه دیپلماسی پارلمانی به شرایط امروز سوریه اشاره کرد و خواستار توسعه صلح پایدار در سوریه شد.

او در ادامه بیان کرد تنها راه حل خاتمه آلام و رنج انسان های بیگناه از طریق مذاکره است.

وی عملکرد "فدریکا موگرینی" در زمینه کمک به حل بحران سوریه را ستود و به سفرهای متناوب وی به منطقه اشاره کرد.

وی همچنین شرایط یمن را وحشتناک دانست و اذعان کرد که به یک نقشه راه برای صلح نیاز است.

ویسبورگ تصریح کرد: ایجاد دولتی فراگیر پس از آزادسازی موصل درعراق و مشارکت تمامی گروه های سیاسی باید درنظرگرفته شود و تهران و کپنهاگ در مورد عراق دارای دیدگاه مشترک هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:19آبان1395، کدخبر: 95081913914: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین