پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۲۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
رییس قوه قضاییه گفت: باید جنگ اقتصادی در اولویت خیلی از امور قرار گیرد و بسیاری از مشکلات را مطابق با زمان جنگ بررسی و حل کنیم.
شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین غلامحسن محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه در دیدار با صنعتگران و کارآفرینان استان قزوین، افزود: اگر در جنگ اقتصادی هستیم و همه به شرایط جنگ اقتصادی اذعان می‌کنند باید لوازم آن را بپذیریم.

وی یادآورشد: نمی‌شود بگوییم جنگ اقتصادی است و ما می‌خواهیم به صورت متعارف و طبق گذشته حرکت کنیم و به مشکلات موجود توجه نداشته باشیم.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: در این شرایط سخت اقتصادی باید کسانی که در میدان جنگ هستند از هر طرف پشتیبانی شوند و تجهیزات لازم برای آن‌ها فرستاده شود و در حمایت روحی قرار گیرند تا موانع سرراه آن‌ها برداشته شود.

وی گفت: باید جنگ اقتصادی در اولویت خیلی از امور قرار گیرد و بسیاری از مشکلات را مطابق با زمان جنگ بررسی و حل کنیم.

رییس قوه قضاییه گفت: یکسری از مشکلات را باید خود مبارزان و افسران جنگ اقتصادی و برخی از مشکلات از طرف دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد که اگر مورد توجه قرار نگیرد پیروزی ممکن نمی‌شود.

محسنی اژه‌ای افزود: مواردی که لازم هست مجوز از ناحیه دستگاهی صادر شود مورد توجه قرار دهیم و به کار‌ها سرعت ببخشیم و اگر فردی با شرایط لازم نیاز به اخذ مجوز دارد در پیچ و خم اداری گیر نیندازیم.

وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در این خصوص باید کمک کند که اگر گزارش‌هایی دریافت کرد که دستگاه‌هایی مجوز را به کندی صادر می‌کند مورد بررسی قرار دهد.

رییس قوه قضاییه گفت: در رابطه با صدور مجوز‌ها اگر چناچه کسانی چوب لای چرخ می‌گذارند و قانون را اجرا نمی‌کنند بازرسی کل کشور ورود کند و با تعلل کنندگان برخورد نماید.

وی افزود: تسریع در صدور مجوز‌ها در زمان جنگ اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد و دستگاه‌های نظارتی مجلس و قوه قضاییه در این زمینه وارد عمل شوند.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: وزیر دادگستری در این خصوص ورود نماید و مشکلات را از هر بخش پیگیری کند.

وی ادامه داد: تسریع در صدور مجوز صادرات و واردات نیز مورد توجه قرار گیرد که اگر مشکلاتی در گمرک، وزارت صمت، اقتصاد و جهاد کشاورزی در این زمینه وجود دارد همه این‌ها را کمک کنیم که برداشته شود و تسهیل لازم در این زمینه ایجاد گردد.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: اگر موارد اختلافی در زمینه مالیات، بانک، واگذاری‌ها و موضوعات مختلف پیش آمد خواهش می‌کنیم سایر دستگاه‌ها نیز از ظرفیت مشاورتی خود در این زمینه کمک کنند.

وی اضافه کرد: قوه قضاییه آمادگی دارد تا گروه‌های مشترک در موضوعات مختلف تشکیل بدهد و مرحله به مرحله برای حل مشکلات اختلافی به ویژه در مالیات پیش برود تا پرونده قضایی تشکیل نشود.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: ما باید از ظرفیت حداکثری بخش خصوصی و صنوف در حل مشکلات و در برخورد تخصصی با مسایل استفاده کنیم و اگر پرونده در دستگاه قضا تشکیل شد آن را با سازوکاری حل و فصل کنیم و اگر نشد از نظر تخصصی برای اخذ راهکار استفاده نماییم.

وی گفت: ما این آمادگی را داریم که از تخصص‌ها در آموزش ها، در رسیدگی به پرونده‌ها و صدور رای استفاده کنیم که نیاز به سازوکار دارد و امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز برای وضع قانون به ما کمک کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۴۶۱۷، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
اگر مجوزها سریعتر صادر بشن مردم هم راحتتر میتونن به کسب و کارشون برسن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین