پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۴۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
مسعود یونسیان با بیان اینکه وزرات بهداشت باید واکسن هراسان طرح شکایت کند، گفت: مشکل اصلی ما در واکسن هراسی این است که برخی نهاد ها، افراد و تحرکاتی هستند که مردم را به ترس از واکسن کرونا تشویق می‌کنند.
شعار سال: مسعود یونسیان، دبیر کمیته تخصصی اپیدمیولوژی و پژوهش ستاد مقابله با کرونا، گفت: باید در نظر داشته باشیم بسیاری از بیماری‌ها غیر واگیردار هستند و اگر ما باید به فکر سلامتی خودمان باشیم.


او با بیان اینکه اگر کسی در معرض عوامل خطرناکی همچون چاقی، کم تحرکی، فشار خون، رژیم غذایی ناسالم و... باشد و به او توصیه شود باید رفتارت را اصلاح کنی و نپذیرد، شاید خیلی به دیگران مربوط نباشد چراکه فقط به خودش صدمه می‌زند، افزود: باید توجه داشت هزینه درمانی این افراد باید از محل هزینه عمومی که بیمه است، پراخت شود بنابراین این افراد نیز صد در صد آزاد نیستند.

یونسیان ادامه داد: بیماری‌های واگیردار به این صورت است که اگر من خودم رعایت نکنم هم خودم و هم دیگران در معرض خطرند و در چنین شرایطی مورد قبول نیست که کسی بخواهد بگوید به کسی مربوط نیست که من می‌خواهم واکسن بزنم یا نزنم و یا ماسک استفاده کنم یا استفاده نکنم.

دبیر کمیته تخصصی اپیدمیولوژی و پژوهش ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه در چنین شرایطی اگر فرد رعایت نکند علاوه بر خودش، دیگران نیز به مخاطره می‌افتند، گفت: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که با یکدیگر در حال تعامل هستیم و اگر قرار باشد از قواعد جامعه تبعیت نکنیم باید جامعه ما را محدود کند.


او با اشاره به اینکه هر کسی که بگوید من به واکسن اعتقادی ندارم و نمی‌خواهم واکسن بزنم در واقع رفتار نابه هنجار اجتماعی را مرتکب شده و باید با او برخورد شود، ادامه داد: هر فرد و یا نهادی که جامعه را تشویق و تحریک به عدم واکسیناسیون کند و جامعه را به شکل واهی و بدون مستندات علمی بترساند، باید با آن برخورد شود.

یونسیان گفت: اگر واکسن خطرات و عوارضی دارد، نهاد‌های رسمی، علمی و بین‌المللی وجود دارند که این موضوعات را بررسی می‌کنند و وقتی برای یک واکسن و یا یک دارو تائیدیه صادر می‌شود یعنی این خطرات آنقدر ناچیز است که اصلا قابل مقایسه با خطرات و عوارض عدم استفاده از آن دارو یا واکسن نیست.

او در پاسخ به اینکه چرا عده‌ای از واکسن کرونا می‌ترسند؟ افزود: اصولا عده‌ای از افراد از درمان و سوزن زدن یا از دارو خوردن و... می‌ترسند؛ این افراد باید با آموزش مناسب، تعامل صحیح و مناسب توجیه شوند.

دبیر کمیته تخصصی اپیدمیولوژی و پژوهش ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه مشکل اصلی ما در واکسن هراسی این است که نهادها، افراد و تحرکاتی هستند که مردم را تشویق می‌کنند از واکسن کرونا استفاده نکنند، تصریح کرد: ما در جامعه خودمان می‌بینیم این افراد در حال حاضر حاضر تریبونی دارند و رسانه‌های رسمی کشور به این افراد فضای صحبت می‌دهند.

یونسیان بیان کرد: وزرات بهداشت باید از چنین افرادی طرح شکایت کند چراکه مسئول سلامت کل جامعه است و تا زمانی که این رفتار صورت نگیرد ما شاهد این هستیم جمعیتی مستعد و آماده هستند که از هر چیزی از جمله واکسن بترسند.

او گفت: نظارت بر چنین موضوعاتی بر عهده کارشناسان حوزه سلامت، رسانه‌های جمعی، وزارت بهداشت و قوه قضائیه است و تا زمانی که نظارت صورت نگیرد ما شاهد واکسن هراسی در جامعه خواهیم بود و هر چه این موضوع جدی‌تر باشد ما دیرتر به زندگی عادی برمی‌گردیم و عوارض اقتصادی آن بر جامعه می‌ماند و مرگ و میر افزایش پیدا می‌کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا نیوز، تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰، کد خبر:۱۲۴۱۳۰۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین