پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۴۵۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
سردار محمدحسین سپهر با اشاره به نحوه غربالگری زائرین اربعین گفت: کد ملی افرادی که از مرز‌ها وارد کشور می‌شوند به استان‌های مربوطه ارسال شده تا مراقبین، سلامت آن‌ها را پیگیری کنند که اگر دچار بیماری باشند قرنطینه‌های لازم در شهرستان‌های خود افراد، برای‌شان اعمال شود.
شعارسال: سردار محمدحسین سپهر، فرمانده قرارگاه عملیات مقابله با کرونا، گفت: براساس تصمیم ریاست جمهور در ستاد مقابله با کرونا تمام کسانی که به کشور وارد می‌شوند یا از کشور خارج می‌شوند، باید واکسن بزنند و دارای کارت واکسیناسیون باشند.

او با بیان اینکه افرادی که از خارج وارد کشور می‌شوند ضمن اینکه کارت واکسیناسیون آن‌ها کنترل می‌شود، مورد غربالگری قرار می‌گیرند، افزود: اگر این افراد علائمی از بیماری کرونا یا هر بیماری دیگری داشته باشند که سلامتی مردم را تهدید می‌کند، مورد توجه مراقبان سلامت، عناصر هلال احمر و وزارت بهداشت قرار می‌گیرند. این افراد به صورت دائم کنترل می‌شوند و مراقبت‌های بهداشتی برای آن‌ها صورت می‌گیرد. این اتفاق در مرز‌ها ادامه دارد.

سردار سپهر درباره افرادی که بدون کارت واکسیناسیون به سفر اربعین رفتند، ادامه داد: این افراد با گواهی رپید منفی و یا تست پی سی آر منفی به زیارت رفته بودند. مسئولان امور بهداشتی افرادی که بدون در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی تردد کردند و وارد کشور شدند را رصد می‌کنند.

او افزود: کد ملی افرادی که از مرز‌ها وارد کشور می‌شوند به استان‌های مربوطه ارسال شده تا مراقبین سلامت آن‌ها را پیگیری کنند که اگر دچار بیماری باشند قرنطینه‌های لازم در شهرستان‌های خود افراد، برای‌شان اعمال شود.

فرمانده قرارگاه عملیات مقابله با کرونا بیان کرد: زائران اگر دارای علائم مثبت بیماری کرونا بوده و بد حال باشند، به وسیله عوامل اورژانس به اولین بیمارستان نزدیک به مبادی مرزی منتقل می‌شوند و مورد درمان و مداوا قرار می‌گیرند.

او در پایان گفت: امروز پایان غربالگری زائران پیاده‌روی اربعین است که غربالگری‌های بهداشتی در مورد آن‌ها اعمال می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۴۱۲۳۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین