پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۶۱۹۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
مری الن مک گروتی، نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در افغانستان اشاره به اینکه ۱۸ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، گفت: ۱۴ میلیون نفر، یعنی از هر ۳ افغان یک نفر امنیت غذایی ندارند، ۲ میلیون کودک نیز با معضل سوء تغذیه مواجه هستند.
شعار سال: به نقل از خبرگزاری آناتولی، مری الن مک گروتی، نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در افغانستان نشست خبری مجازی که در کابل برگزار شد نسبت به افزایش «سرعتی باورنکردنی» بحران انسانی در این کشور هشدار داد.

وی ضمن اشاره به اینکه ۱۸ میلیون نفر در افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند، گفت: ۱۴ میلیون نفر، یعنی از هر ۳ افغان یک نفر امنیت غذایی ندارند، ۲ میلیون کودک نیز با معضل سوء تغذیه مواجه هستند.

مک گروتی با تاکید بر عواقب ویرانگر مسدود شدن دارایی‌های افغانستان پس از تسلط طالبان بر این کشور در ۱۵ اوت، تصریح کرد: اقتصاد افغانستان در آستانه فروپاشی است.

وی با اشاره به اینکه افغان‌ها فقط می‌توانند هفته‌ای ۲۰۰ دلار از بانک‌ها برداشت کنند و حقوق آن‌ها پرداخت نمی‌شود، گفت: مردم کالا‌های خانگی و فرش خود را برای خرید غذا می‌فروشند، آن‌ها نمی‌توانند هر روز غذا بخورند و وعده‌های خود را کم می‌کنند.

گفتنی است دولت ایالات متحده ۲۹ فوریه ۲۰۲۰ متعهد شد که تمام نیرو‌های خود را تا ۱ مه ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از توافق با طالبان در دوحه پایتخت قطر از افغانستان خارج کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۸۳۷۲، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین