پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۶۲۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
بانک ملی وام ۵۰ میلیون تومانی با سه ضامن پرداخت می‌کند. داشتن سه ضامن، اما برای برخی از مردم، اما شدنی نیست. آن‌ها می‌گویند با سه ضامن می‌توانند در بانک‌های دیگر رقم بالاتری وام بگیرند.
شعار سال: بانک ملی وام ۵۰ میلیون تومانی با سه ضامن پرداخت می‌کند. اقساط این وام حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که در ۳۶ ماه باید پرداخت شود.

نکته دیگر این است که این وام تنها به کالا‌های تولید داخل تعلق می‌گیرد.

همه می‌توانند این وام را دریافت کنند، اما چند شرط را هم باید داشته باشند: متقاضی دریافت وام باید مدرک شغلی مانند جواز کسب و یا فیش حقوقی داشته باشد. باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.

همچنین داشتن یکی از انواع حساب‌های قرض‌الحسنه جاری، پس‌انداز یا سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت در یکی از شعب بانک ملی ضروری است.

بانک ملی با کدام نقدینگی وام می‌دهد؟

اما داشتن سه ضامن برای پنجاه میلیون تومان موضوعی است که انتقادات زیادی به همراه داشته است. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به این موضوع می‌خوانید:
 
«پیدا کردن یک ضامن هم سخت است و بانک ملی سه ضامن می‌خواهد! الان دوبار است که برای وام ازدواج ثبت نام می‌کنم، اما ضامن ندارم.»

«من اگر سه تا ضامن داشتم منتظر بانک ملی می‌شدم؟ تمام بانک‌ها ۲ تا ضامن می‌خواهند. بگو نمی‌خواهم وام به کسی تعلق بگیرد.»

«هر دم از این باغ بری می‌رسد!»

«جوک مهر ۱۴۰۰! خواهشا کمی بخندید.»

«ده درصدشم مسدود می‌کنند! بانک ملی پاسخ بده که سپرده‌های بدون سود، جاری، زیر یکسال، رو در در قالب چه تسهیلاتی به چه کسی پرداخت می‌کند؟

«سه ضامن؟! خب وام ندهید و تبلیغ نکنید. چه کسی سه ضامن می‌آورد برای ۵۰ میلیون آنهم با اقساط یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان!»

«بانک ملی امسال ۶۰ هزارمیلیارد تومان زیان انباشته داشته. چطور می‌تواند این وام‌ها را به دست مردم بدهد؟ با کدام اعتبار و نقدینگی؟»

«نتیجه این سختگیری‌ها می‌شود افزایش فقر، بدبختی و بیکاری درجامعه.»

«اگر ما سه تا ضامن داشتیم که وام ۵۰ میلیون تومانی نمی‌گرفتیم، بیشتر می‌گرفتیم.»

«من هنوز دوسال است که گیر ضامن برای گرفتن وام ازدواج مانده‌ام.»

«سه تا ضامن و ۱۸ درصد و پنج میلیون مسدودی؟ چه خبر است؟ بانک رفاه با دو تا مستمری بگیر ۲۰۰ میلیون گرفتم بدون مسدودی!»

«فیش حقوق ومدرک شغلی؟ از کدام شغل حرف می‌زنید؟ در جامعه ما شاغل هم داریم؟ جز کسانی که امتیازاتی دارند و توانسته‌اند در اداره‌ها استخدام شوند.»

«من یک زن هستم با دو تا دختر یتیم و مستاجر. حتی وام مسکن مساجر را هم با شرایطی که قرار دادند، نتوانستم بگیرم. چون حقوق آنچنانی ندارم، شغلم آزاد است. از کجا بیاورم؟»

«سوال کردم یک ماشین لباسشویی ۱۶ میلیون تومان. خب در بازار جنس بهتر با قیمت ارزان‌تر پیدا می‌شود. اگر قصدتان کمک به مردم است، اینطوری نمی‌شود. اگر قصدتان کمک به تولیدکنندگان است، مطمئن باشید جنس خوب فروش می‌رود نیاز به زور زدن ندارند.»

«مردم سه ضامن کجا دارند؟ با این شرایط وام دادن مردم باید هفت خان رستم را رد کنند.»

«برای ۵۰ میلیون تومان سه ضامن می‌خواهند؟! اگر الان پیش کسی بروم و بگویم برای ۱۵ میلیون تومان ضامنم شود، ۲۰ میلیون تومان بهم قرض می‌دهد، که بی‌خیال وام شوم!»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۸۵۷۲۸، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین