پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۶۰۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
طبق آمار‌های منتشرشده ۵ بانک دولتی، بانک ملی با ۶ هزار میلیارد و ۵۴۷ میلیون و ۲۵۹ تومان بیشترین زیان را در میان بانک‌های دولتی در سال قبل داشته است.
شعار سال: با اجرای وعده احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی که چند روز گذشته از انتشار صورت‌های مالی شرکت‌ها و بانک‌های دولتی خبر داد؛ طی چند روز گذشته صورت‌های مالی بانک‌های دولتی از جمله ملی، مسکن، توسعه صادارات ایران، صنعت و معدن و کشاورزی بر روی سایت کدال منتشر شد.
نگاهی به زیان‌ده‌ترین بانک دولتی در سال ۹۹

بانک ملی؛ زیان ده‌ترین بانک دولتی در سال ۹۹ است

در این گزارش یکی از اقلام (سود (زیان) خالص) صورت‌های مالی این پنج بانک را بررسی کردیم. (ارقام به میلیون تومان است)

بر اساس مشاهدات و محاسبات انجام شده، مجموع سود خالص این ۵ بانک دولتی در سال ۹۸، عدد ۱۴۹ میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان را نشان می‌دهد که در سال ۹۹ به ۲۵۶ میلیارد و ۳۳۷ میلیون تومان رسیده که رشد ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.

طبق صورت‌های مالی منتشر شده از بانک‌های مورد نظر مجموع زیان خالص آن‌ها در سال ۹۸، به عدد ۱۷ میلیارد و ۲۰۵ میلیون و ۳۱۹ تومان رسیده بود؛ که این میزان در سال ۹۹ به ۸ میلیارد و ۲۶۳ میلیون و ۲۲۱ تومان می‌رسد که به میزان ۵۱ درصد کاهش یافته است.

در مجموع می‌توان گفت؛ بانک ملی و مسکن نسبت به سال ۹۸، همچنان زیان ده بودند. بانک‌های توسعه صادرات ایران و کشاورزی سودده بودند و بانک صنعت و معدن نیز با توجه به زیانی که در سال قبل داشته، در سال ۹۹ سودده بوده است.

همچنین، در میان بانک‌های دولتی که صورت‌های مالی آن‌ها تا این لحظه منتشر شده است، بانک ملی نسبت به سایران زیان‌ده‌ترین بوده و بانک مسکن پس از آن در جایگاه دوم قرار دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار: ۲مهر۱۴۰۰، کد خبر: hamshahrionline.ir/۶۲۸۵۸۴
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین