پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۸۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
یک مقام مسئول گفت: از ابتدای امسال تا ۲۰ مهر، حدود ۸ میلیون تن نهاده در سامانه بازارگاه توزیع شده که نسبت به سال قبل ۶۹ درصد رشد داشته است.
شعار سال: حسن عباسی معروفان مدیر کل خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی درباره آخرین وضعیت تامین نهاده‌های دامی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۰ مهر، حدود ۸ میلیون تن نهاده در سامانه بازارگاه توزیع شد که ۵ میلیون تن از این میزان را ذرت و مابقی را کنجاله سویا و جو به خود اختصاص داده است.

او از افزایش حدود ۶۹ درصدی افزایش توزیع نهاده دامی نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: علی رغم افزایش توزیع، اما باز هم کمبود احساس می‌شود.

عباسی معروفان با اشاره به دلایل کمبود احساس نهاده دامی بیان کرد: با وجود خشکسالی و کم بارشی، تولید علوفه مرتعی کاهش داشته و بالای ۸۰ درصد علوفه مراتع قابل استفاده برای دام نبوده است، همچنین کاهش یک میلیون و ۵۰۰ هزار تنی تولید جو و افت ۵۰ درصدی خرید تضمینی گندم و به طبع کاهش میزان کاه، کلش و دورریز‌های گندم موجب شده که به رغم افزایش ۶۹ درصدی توزیع، اما همچنان جوابگوی نیاز مرغداران و دامداران نیست.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه واردات علوفه و نهاده مستمر در حال انجام است، گفت: واردات نهاده و عرضه در سامانه بازارگاه تعطیلی ندارد و همواره تولیدکنندگان دام و طیور که سهمیه دارند، پس از واریز پول می‌توانند سهمیه خود را دریافت کنند.

او درباره آخرین جزئیات ثبت سفارش نهاده‌های دامی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۲ میلیون تن نهاده ثبت سفارش شده که ۸ میلیون تن آن وارد شده و ۱۴ میلیون تن مابقی طی ماه‌های آتی وارد می‌شود.

مدیر کل خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تا اطلاع ثانوی ارز ترجیحی به واردات نهاده‌های دامی پرداخت می‌شود، گفت: با توجه به آنکه ارز ترجیحی منشا رانت و فساد است. بررسی‌های لازم در خصوص حذف آن توسط دولت، مجلس و سایر دستگاه‌های ذی ربط در حال بررسی و برنامه ریزی است تا با حذف آن تنشی در بازار ایجاد نشود، چرا که حذف ارز ترجیحی بر قیمت‌ها اثر گذار است.

او ادامه داد: بنده معتقدم که تخصیص ارز ترجیحی کنترل و نظارت را به واسطه رانت و فساد سخت می‌کند و همواره در افزایش مصرف تاثیر گذار است که با حذف آن و افزایش قیمت ها، مصرف منطقی می‌شود. این درحالی است که تاکنون هیچ برنامه ابلاغی و اجرایی برای آن نداریم.

عباسی معروفان در پایان تصریح کرد: با حذف ارز ترجیحی و جایگزینی ارز دیگر، به اندازه مابه التفاوت آن که در خروجی محصولات تاثیر گذار است، یارانه باید تخصیص داده شود تا تنشی در بازار ایجاد نشود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وب سایت خبری صنعت غذا و کشاورزی اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ...... ، www.agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
0
ارز ترجیحی هست، این مقدار افزایش قیمت داریم. وقتی نباشه قیمتها چطور خواهد بود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین