پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۲۹۵۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
برخی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به انتصابات اخیر در این کانون و جایگزینی بازنشستگان به جای جوانان معترضند، در همین رابطه وزارت آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه کرده است.
شعار سال: برخی از کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مطلبی با عنوان «سخنی با وزیر آینده آموزش و پرورش/ کانون پرورش فکری یا کانون بازنشستگان» منتشر کردند در بخشی از این مطلب ذکر کرده‌اند:

«با تغییر مدیرعامل کانون در واپسین ماه‌های دولت دوازدهم موجی از بازنشستگان و نیرو‌های سالخورده همسو با دولت قبل جایگزین جوانان فعال در دوره مدیریت فاضل نظری شدند. این در حالی است که مدیرعامل کنونی کانون که در حال حاضر از مرز بازنشستگی گذشته است معاون فرهنگی خود را نیز از میان از بازنشتگان انتخاب کرده است و از جهت قانونی ادامه همکاری استخدامی آن‌ها در هر پست مدیریتی ممنوع است. در شرایطی که کانون با دغدغه‌های عدیده‌ای از جمعه تعیین تکلیف مربیان پاره وقت و تعطیلی مراکز و توقف تولید محصولات جدید مواجه است اتلاش برای حذف، اخراج و تسویه با رویکرد سیاسی جوانان با انگیزه مدیریت قبلی همچنان ادامه دارد».

برای پیگیری این موضوع با توجه به عدم پاسخگویی مهدی علی اکبرزاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محمدحسین کفراشی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفتگو کردیم.

او در اینباره گفت: در پیگیری که از مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتم، درباره انتصابات اخیر اعلام کرد که انتخاب و انتصاب معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از میان افراد بازنشسته نیست، این فرد هنوز بازنشسته نشده بلکه در آستانه بازنشستگی بود، اما با توجه به اینکه ایثارگر است، طبق قانون ایثارگران می‌تواند ادامه خدمت دهد و اینگونه نبوده است که بازنشسته و دوباره به کار دعوت شود.

کفراشی بیان کرد: مدیرعامل کانون معتقد است که حذف نیرو‌های جوان اتفاق نیفتاده است و انتخاب معاون فرهنگی نیز به لحاظ قانونی امکان‌پذیر است، اگر برخی افراد مستنداتی و توضیحاتی دارند برای ما ارسال کنند.

در اصلاحیه قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان آمده است:

ماده واحده- تبصره (۱) ماده‌واحده قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان مصوب ۱۳۹۵.۰۲.۲۰ به شرح ذیل اصلاح می‌شود:

تبصره ۱- به‌کارگیری بازنشستگان، در سمت‌های مذکور در بند‌های (الف)، (ب) و (ج) ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶.۰۷.۰۸ مجاز است. همچنین به‌کارگیری بازنشستگان در نیرو‌های مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.

به‌کارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک‌درصد (۱%) از مجموع نیرو‌های شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفاً در وزارتخانه مذکور مجاز می‌باشد.

جانبازان بالای پنجاه‌درصد (۵۰%)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.

قانون فوق مشتمل بر ماده‌واحده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ششم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و هفت مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۱۳۹۷.۰۶.۲۱ به تأیید شورای نگهبان رسید.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پرسون، تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۶۶۵۱۰، www.purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
0
تو کدوم سازمان جوانها رو استخدام کردن که تو این سازمان هم انجام بشه؟ اگر هم شده خیلی کم این اتفاق افتاده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
0
0
چون هنوز بازنشسته نشده استخدام کردین دوباره.بهتر نیست از نیروهای خلاق تر برای کودک و نوجوان استفاده بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین