پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۳۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
رییس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سازمان از سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بازدید کردند.وی درباره این جشنواره گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران همیشه در همه دوره‌هایی که برگزار شده، جنب‌وجوش بسیار خاصی داشته و آینده سینمای ایران است و خیلی از فیلمسازان ما از این طریق وارد سینمای بلند و بدنه شده‌اند.

شعار سال: محمد خزاعی و یزدان عشیری (مشاور رئیس سازمان سینمایی و مدیرکل روابط عمومی سینمایی) در چهارمین روز (جمعه سی مهر) برگزاری سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از این رویداد بازدید کردند.
 
وی درباره این جشنواره گفت: جشنواره فیلم کوتاه تهران همیشه در همه دوره‌هایی که برگزار شده، جنب‌وجوش بسیار خاصی داشته و آینده سینمای ایران است و خیلی از فیلمسازان ما از این طریق وارد سینمای بلند و بدنه شده‌اند. پروسه فیلمسازی قبلا این‌گونه بود که فیلمسازان جوان در شهرستان‌ها دوره می‌دیدند، فیلم کوتاه خود را می‌ساختند و بعد برای ساخت فیلم بلند آماده می‌شدند. امروز فیلم کوتاه بسیار رشد کرده است و می‌بینید که به صورت حرفه‌ای به این مقوله پرداخته می‌شود. معمولا فیلم‌های کوتاه به دلیل جنس خاصی که دارند، پویا، تجربه‌گرا و پیشرو هستند و یکی از خصوصیات فیلمسازی کوتاه، روبه‌رو شدن با اتفاقات تازه و نو است.
 
خزاعی با اشاره به یکی شدن «بنیاد سینمایی فارابی» و «انجمن سینمای جوانان ایران» نیز گفت: این قضیه به معنای ادغام این سازمان‌ها نیست. بلکه همه سازمان‌های سینمایی مثل «بنیاد سینمایی فارابی»، «انجمن سینمای جوانان ایران» و «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» به یک چرخه تبدیل می‌شوند. معنایش این است که فیلمسازی که تحصیلات خود را تمام کرده است، برای ساخت آثارش نیاز به حمایت دارد. چرخه‌ای که تعریف می‌کنند به این فیلمسازها کمک می‌کند و ادامه دهنده مسیر هم می‌شود.
 
وی افزود: شاید از این پس دوستان ما به تماشای آثار بنشینند و استعدادها را شناسایی کنند. همه بخش‌های سازمان‌های سینمایی مکمل هم خواهند بود و سیاستی مشترک خواهند داشت. البته بودجه بحث جدایی به حساب می‌آید و هر کدام از این ارگان‌ها وظیفه خود را به تنهایی انجام می‌دهند. خیلی از فیلم‌سازها در حوزه‌های مختلف اعم از مستند یا فیلم کوتاه آثار خودشان را ارائه می‌دهند.
 
رئیس سازمان سینمایی درباره برخی از اعتراض‌ها به جشنواره تصریح کرد: آقای موسوی خودش درباره اعتراضات به من زنگ زد، من هم تلفنی با چند نفر از معترضان صحبت کردم و به آن‌ها گفتم صدای شما را شنیدم، اینطور نبود که فیلمسازان اعتراض کنند و ما بی‌خیال باشیم حتی با آقای موسوی جلسه‌ای داشتیم تا ببینیم می‌توانیم راهکاری داشته باشیم تا بعضی از آثار را در جشنواره داشته باشیم یا نه، ولی امکانپذیر نبود، من نام این اعتراضات را شور جوانی می‌گذارم. من هم وقتی فیلمسازی کوتاه می‌کردم و فیلمم در جشنواره‌ای پذیرفته نمی‌شد، اعتراض می‌کردم.
 
به گفته وی، یک تغییر برای آقای تابش رخ داد، درباره آقای سیدصادق موسوی نمی‌دانم، ایشان از مدیران موفق در سال‌های سال بوده‌اند، تجارب خوبی کسب کرده‌اند، همین الان چند وزارتخانه به دنبال ایشان هستند حتی نامه درخواستشان را به من زده‌اند. به عنوان کسی که کار کرده و تجربه کسب کرده تمایل داریم در کنارمان باشند. اما به نظر و خواسته خودشان بستگی دارد.


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 1 آبان  1400، کدخبر: 1147309، www.ilna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین