شعار سال: قانون برای پاسخگویی به حقوق ایجاد شده و حقوق در جمهوری اسلامی بر مبنای فقه تنظیم میگردد. فقه هم بر گرفته و فعال در چارچوب دین است. سوال اینجاست که کدام قاعده دینی یا فقهی به مدیریت شهری اجازه تداوم طرح ناکارآمدی بنام طرح ترافیک در شهر تهران را میدهد؟
کدام قاعده دینی یا فقهی به شهروند توصیه میکند که در برابر ناراستی مسلم، سکوت پیشه کند؟ چرا مدیران طرح ترافیک حاضر به ارایه گزارش از طرح متناسب با وظایف تعیین شده نیستند؟ چرا مدیران طرح ترافیک درخواست مناظره کارشناسی را نمیپذیرند؟ چرا به مردم نمیگویند که منابع اصلی آلوده کننده هوا در شهر تهران کدامند و نقش خودروهای سواری چقدر است؟ چرا از سهم آلایندگی خودروهای سواری و میزان جرایم پرداختی توسط آنها از کل دریافتیهای طرح ترافیک حرف نمیزنند؟ چرا از آلایندگی ناوگان اتوبوس رانی و حمل و نقل عمومی نمیگویند؟ چرا درباره آلایندگی موتور سیکلتها خاموش هستند؟
چرا نمیگویند که پول دریافتی از مردم کجا هزینه میشود؟ چرا از عملکردهای خود در کاهش آلودگیها و تحقق هوای پاک دفاع نمیکنند و لال میشوند؟
ریز اطلاعات قابل ارایه به هر مرجع امنیتی، قضایی، مدیریت شهری و دانشگاهی است.
آیا بهتر نیست بجای زور و برهم زدن زندگی مردم یا گدایی، حداقل بشکل قانونی و با اعمال تعرفه بر مالکیت خودرو، بساط این گونه لجن بازیها را جمع کنیم؟ آیا شایسته است که دهها بار و صدها بار درباره نقایص آشکار طرح ترافیک بگوییم و شاهد روزه سکوت باشیم؟
دوباره گویا فیل آقایان ناکارآمد هوای هندوستان کرده و قصد بر بازگرداندن ساعات طرح ترافیک به ساعات اولیه خود است. مردم چه گناهی کرده اند که باید پای چوب مدیریت ناکارآمد بنشینند و بسوزند؟
سید مجتبی شفیعی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حاشیه جلسه شورای عالی ترافیک شهر تهران درباره مصوبات این جلسه گفت: جلسه هفتادم شورای عالی ترافیک شهر تهران با حضور اعضا برگزار شد.
او ادامه داد: اولین موضوعی که در دستور کار قرار داشت، تغییر ساعات در خصوص محدودیت طرح ترافیک بود. با توجه به اینکه در روزهای اول نیمه دوم سال معمولا با افزایش ترافیک مواجه هستیم و امسال نیز در مقایسه با شرایط پیش از کرونا نمودارها حدود ۱۸ درصد افزایش طول صفها و معابر درگیر با سرعت کم را نشان میدادند، توجه به این موضوع اهمیت داشت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: بررسیها نشان داد که یکی از این عوامل موثر بر این شرایط سنگین ترافیک، بیاثر شدن محدودیتهای تردد اعمالشده در طرح ترافیک بود، زیرا اجرای طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ صبح به ساعت ۸:۳۰ صبح و از ۱۸:۰۰ به ۱۶:۰۰ تعییر کرده بود.
شفیعی ادامه داد: جمعبندی این شد که این ساعات تعییر کند. در گام اول از تاریخ ۱۰ آبان ساعات صبحگاهی طرح ترافیک از ساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ صبح و ساعت عصر گاهی از ۱۶:۰۰ به ۱۷:۰۰ تغییر خواهد کرد.
او اضافه کرد: در گام بعدی، از روز بازگشایی مراکز آموزشی بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا بلافاصله در همان روز محدودیت از ۷:۳۰ به ساعت ۶:۳۰ صبح و از ۱۷:۰۰ به ۱۸:۰۰ تغییر خواهد کرد.
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون