پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۶۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
حداقل پنج سال است که انتقادات ریز و درشت علمی و اجرایی خودمان نسبت به طرح ترافیک را اعلام نموده و می‌کنیم. انتقاداتی که گویا گوش شنونده‌ای برای پیگیری و پاسخ بدان نیست. هشدار داده و می‌دهیم که ادامه این روند تشدید کننده تعارض، برای شهرداری و توسعه ملی هزینه ساز خواهد بود. هشدار داده و می‌دهیم که تضاد‌ها تبدیل به تعارض شده و مرحله بعدی داستان قابل حدس زده است. از کلیه نهاد‌های نظارتی، امنیتی، قضایی کشور استمداد طلبی برای ورود می‌کنیم. گره‌ای که در طرح ترافیک تهران با دست باز می‌شود، با تداوم وضع موجود، نه تنها با دندان هم باز نخواهد شد، بلکه تبدیل به گره کور می‌گردد. طرح ترافیک حتی با پیش فرض نیازمندی به بودجه کسب شده از راه جریمه برای تامین منابع ناپایدار مالی جهت شهرداری هم راه حل دارد. صدایمان را بشنوید قبل از اینکه دیر شود.
شعار سال: مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادعای بازنگری در طرح ترافیک و در دستور کار بودن ایجاد تغییرات را نموده و در عین حال معتقد به اجرای طرح از ساعت ۶ و نیم صبح شده است.
 
باید پرسید که آیا این مملکت قانون ندارد که هر کس در هر سمتی به خود اجازه طرح ریزی و قانونگذاری، بدون توجه به پیامد‌ها را می‌دهد؟ شما اگر در اداره ترافیک شهر تهران عاجز شده اید به سطح توانمند خودتان نگاه کنید نه ایجاد مشکل برای مردم. قرار است در این شهر زندگی جاری باشد نه اینکه یک سازمان با عملکردی معلوم الحال، مشکلش حل شود. از دادستان کل کشور تقاضای ورود داریم. از سازمان بازرسی تقاضای ورود داریم. از کمیسیون اصل نود تقاضای ورود داریم. از وزارت کشور تقاضای ورود داریم. از رئیس جمهور تقاضای ورود داریم.
 
ببینید چند نفر از کارکنان و مدیران شهرداری و خانواده آن‌ها طرح ترافیک دارند؟ ببینید طرح ساعت ۶ و نیم چه کاربردی برای اصناف و کارمندان بخش دولتی و خصوصی دارد؟ ملاحظه کنید مردم مستقر در حلقه اول طرح چه گناهی کرده اند که باید چوب نادانی مدیران و مسئولان طرح ترافیک را بخورند؟ حمل و نقل عمومی چه جایگاهی دارد که مردم از آن استفاده کنند؟ چرا وقتی بخش اعظم ایجاد آلودگی هوا بر عهده همین حمل و نقل عمومی و موتور است، شهروندان مالک خودروی شخصی باید پاسخگو به تعهدات باشند؟ خانواده مردم مستقر در طرح اصلی چه گناهی کرده اند که باید مورد ستم آشکار قرار گیرند؟ آیا این کشور شنونده و فریاد رسی، برای این حجم ظلم و حماقت قابل اثبات، ندارد؟
 
طرح ترافیک از زندگی مردم چه می‌خواهد؟ پول بده تا بلای جان نشوم؟

چرا مسئولان طرح ترافیک در برابر پیشنهاد صد بار تکرار شده و تقاضای ما برای جلسه مشترک، مناظره علمی، مناظره رسانه‌ای و... روزه سکوت گرفته اند. آیا شهرداری فکر نموده که با دادن طرح ترافیک به خبرنگاران و وکلا، باعث خفه کردن صدای این دو قشر شده است؟ چقدر با ندانم کاری‌ها قرار است با زندگی روزمره مردم بازی شود. پول زور ناشی از جریمه می‌خواهید یک بحث است و اجرای طرح برای پاک سازی هوای پایتخت، یک بحث دیگر. گویا گوشتان بدهکار حرف حساب هم نیست.

اگر کسری بودجه دارید، برای تامین آن راه وجود دارد، چرا مزاحم زندگی روزمره مردم می‌شوید؟ منتظر دریافت پاسخ عقلانی و رسمی هستیم. کناره گیری، روزه سکوت، بی توجهی و رفتار‌های از این جنس، مسلما دامن زننده به اختلافات و ایجاد کننده تعارضات خواهد بود. لطفا هزینه زایی برای خودتان و شهروندان و توسعه ملی نکنید.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین