پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۶۳۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
یک کارشناس حوزه مسکن بیان کرد: دولت باید با تقسیم بندی کسانی که واقعا مستحق و واجد شرایط استفاده از تسهیلات مسکن ارزان هستند را از دیگر متقاضیان تفکیک کند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد خانوار واجد شرایط مسکن ارزان قیمت هستند، اگر این مسئله روشن شود، برنامه دولت راحت‌تر انجام می‌شود.
شعار سال: سید محمود فاطمی‌عقدا، کارشناس حوزه مسکن در خصوص آغاز به ثبت نام متقاضیان در نهضت ملی مسکن گفت: نیاز واقعی مردم از این طریق مشخص می‌شود، بنابراین این روش کاملا صحیح است. تا آمار دقیقی وجود نداشته باشد، متقاضی مشخص نمی‌شود.

فاطمی‌عقدا تصریح کرد: دولت باید یک گروه‌بندی و یا تقسیم‌بندی انجام دهد تا کسانی که واقعا مستحق و واجد شرایط استفاده از تسهیلات مسکن ارزان هستند را از دیگر متقاضیان تفکیک کند. هنوز مشخص نیست که چه تعداد خانوار واجد شرایط مسکن ارزان قیمت هستند، اگر این مسئله روشن شود، برنامه دولت راحت‌تر انجام می‌شود.

وی افزود: بنابراین تمام یک میلیون واحد مسکن با تسهیلات ارزان و یا زمین رایگان ساخته نمی‌شود. افراد با مشاغل آزاد، اساتید دانشگاه و به طور کلی دهک‌های ۶ به بالا نیاز به حمایت ندارند، صرفا مسکن لازم دارند که باید تأمین شود.

این کارشناس حوزه مسکن ادامه داد: البته دهک‌های ۶ به بالا نیز نیاز به تسهیلات دارند. باید شرایطی فراهم شود که با ۲۰ تا ۳۰ درصد از کل قیمت مسکن صاحب‌خانه شوند و بازپرداخت وام نیز برای مدت زمان ۳۰ ساله باشد. این انتظاری است که جامعه از دولت دارد و اگر این کار انجام شود، بار بزرگی از دوش مردم کاسته می‌شود.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: برخی از مردم واقعا آورده اولیه‌ای ندارند، این خانواده‌ها تحت حمایت سازمان‌هایی، چون بهزیستی، بنیاد مسکن، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان می‌توانند خانه‌دار شوند و از این طریق تسهیلات دریافت کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پرسون، تاریخ انتشار:۷ آبان ۱۴۰۰، کد خبر:۳۶۷۸۷۳، purson.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۸
0
0
باید این کار انجام بشه ولی چطور قرار هست اجرا بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین