پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۰۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸
کارشناسان داوری ضمن غیراخلاقی دانستن سکوت وحید صالحی در برابر فساد و افشای یکباره آن، خواستار بررسی فدراسیون و ارائه مدارک و مستندات محکم در این باره شدند.
شعار سال: هوشنگ نصیرزاده، کارشناس حقوقی فوتبال و داور پیشکسوت فوتبال و علی خسروی، پیشکسوت و کارشناس داوری فوتبال در ارتباط تلفنی با برنامه «ورزش بدون ویرایش» درباره فساد در داوری فوتبال ایران گفتگو کردند.

نصیرزاده در ابتدا درباره افشاگری‌های اخیر که درباره فساد در داوری فوتبال مطرح شده، عنوان کرد: بر اساس آیین نامه اخلاق فیفا، زمانی که افراد از موضوعی آگاهی پیدا می‌کنند باید بلافاصله اطلاع دهند وگرنه اطلاع رسانی با تاخیر، نشان دهنده رضایت آن‌ها از موضوع بوده است به معنای دیگر آن‌ها با این معضل همراهی کرده‌اند.

وی تاکید کرد: این که شخصی یکباره در برنامه زنده تلویزیونی حاضر شود و از فساد پرده بردارد با قوانین و اصول مغایرت دارد چرا که مشخص است این موضوع را مدت طولانی پنهان کرده است.

کارشناس حقوقی فوتبال درباره ادعای دلالی در بین داوران گفت: دلالی زمانی محقق می‌شود که برای انتقال یک داور و به کار گرفتن او، پولی رد و بدل شود. این که برخی از داوران پیشکسوت و رده بالا، تعدادی از داوران جدید را به دلیل استعدادشان برای قضاوت‌های مهم معرفی می‌کنند، دلالی نیست.

نصیرزاده تصریح کرد: سخن گفتن با ابهام راهکار مبارزه با فساد نیست و هر اشتباه و خطای داوری را هم نمی‌توان عمدی و برای کسب رشوه دانست؛ بنابراین هر شخصی اطلاعات و مدارکی درباره وجود فساد دارد جای مطرح کردن آن تلویزیون نیست بلکه فدراسیون و محاکم مربوطه است.

در ادامه علی خسروی که به صورت تلفنی با رادیو گفتگو سخن می‌گفت، داوران فوتبال را شریف‌ترین و پاک‌ترین انسان‌های فوتبالی کشور دانست و اظهار کرد: داوران در دوران کرونا حتی با وجود عدم تزریق واکسن، در گرما و سرما با دریافت دستمزد ناچیز، برای قضاوت به تمام نقاط ایران رفتند.

وی تاکید کرد: در ۳۰ سال گذشته، داوری ایران نه تنها بسیار پاک بوده بلکه از فوتبال هم پیشی گرفته است. در شرایطی که هیچ یک از تیم‌های ما در کنار باشگاه برتر جهان قرار نگرفته‌اند و فوتبال ما پیشرفت قابل توجهی در المپیک و جام جهانی نداشته است، داوران ما در بالاترین سطوح بازی‌های جهانی سوت زده‌اند.
 
چرا وحید صالحی تاکنون در برابر فساد داوری سکوت کرده است؟

این پیشکسوت داوری با یادآوری این که هیچ بخش از جامعه از فساد مبرا نیست، خاطر نشان کرد: چرا زمانی که به داور‌ها برچسب رشوه خواری زده می‌شود به دنبال رشوه دهندگان نیستیم و تنها داوران را محکوم می‌کنیم.

خسروی افزود: اگر یکی از پیشکسوتان داوری، عملکرد یک داور را تایید کند و او را به عنوان داور اصلی یک بازی مهم پیشنهاد دهد به دلالی متهم می‌شود و هیچ کس نام این کار را کشف استعداد نمی‌گذارد.

وی به افشاگری وحید صالحی از فساد در داوری فوتبال اشاره کرد و گفت: ایشان باید با سند و مدرک به صورت شفاف درباره این مسائل سخن بگوید چرا که در حال حاضر با این سخنان، تمام داوران در مظان اتهام هستند و این گونه به نظر می‌رسد که هر داوری که به موفقیتی رسیده با لابی، رانت و دلالی بوده است.

این کارشناس داوری از عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال خواست دستور بررسی این موضوع را صادر کند تا به درستی به آن رسیدگی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۵۰۶۲۸، /www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین