پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۴۰۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
رئیس جمهور ترکیه پس از حضور در نشست گروه بیست، به‌جای سفر به گلاسکو برای شرکت در نشست تغییرات اقلیمی به کشورش برگشته است.

شعار سال: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه سفر به گلاسکو جهت شرکت در نشست تغییرات اقلیمی را لغو کرد.
 
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اردوغان که برای حضور در نشست گروه بیست به ایتالیا سفر کرده بود، به‌جای پرواز به گلاسکو به ترکیه برگشته است.
 
رویترز نوشت، نهاد ریاست جمهوری ترکیه هیچ توضیحی درباره لغو این سفر ارائه نکرده است اما یکی از مقامات این کشور که نخواسته نامش فاش شود گفته است که مشکلاتی درخصوص پروتکل‌های حضور از پیش برنامه‌ریزی شده اردوغان در نشست گلاسکو به‌وجود آمده بود.
 
یک مقام ارشد دولت ترکیه نیز به رویترز گفت: «رئیس جمهور به‌ این دلیل چنین تصمیمی گرفت که درخواست‌های ما درخصوص تعداد خودروهای لازم برای مسائل امنیتی و برخی دیگر از درخواست‌های مربوط به مسائل امنیتی به‌طور کامل اجابت نشدند».
 
اردوغان روز گذشته (یکشنبه) در حاشیه دومین روز نشست گروه ۲۰ در رم پایتخت ایتالیا و در بحبوحه درخواست ترکیه برای جنگنده‌های اف-۱۶ و تنش‌های اخیر ترکیه و غرب بر سر حقوق بشر، با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد.
 
بر اساس بیانیه کاخ سفید درباره این دیدار، «بایدن بار دیگر بر شراکت دفاعی ما و اهمیت ترکیه به عنوان متحد ناتو تاکید کرد، اما به نگرانی ایالات متحده در مورد در اختیار داشتن سامانه موشکی اس-۴۰۰ روسیه توسط ترکیه نیز اشاره کرد. وی همچنین بر اهمیت نهادهای دموکراتیک قوی، احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون برای صلح و رفاه تاکید کرد».
 
پیش‌تر اردوغان به خبرنگاران گفته بود که مناقشه آنکارا و واشنگتن بر سر جنگنده‌های اف-۳۵ از اولویت‌های دستورکار مذاکرات آتی او با جو بایدن همتای آمریکایی خواهد بود.
 
مناقشه بین آمریکا و ترکیه که منجر به حذف آنکارا از برنامه اف-۳۵ شد، بعد از تصمیم دولت ترکیه برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ ساخت روسیه آغاز شد. در پاسخ، واشنگتن فروش جت‌های اف-۳۵ به ترکیه را به دلیل ادعای افشای اسرار نظامی به روسیه لغو کرد. با این حال ترکیه تاکید کرد که پدافند هوایی روسیه هیچ تهدیدی برای امنیت آمریکا یا ناتو ندارد.
 
روسیه و ترکیه در دسامبر ۲۰۱۷ قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار برای تحویل چهار باتری اس-۴۰۰ امضا کردند. تحویل تمام اجزای سامانه‌های موشکی دفاع هوایی اس-۴۰۰ به ترکیه در سال گذشته تکمیل شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس  ، تاریخ انتشار:  10 آبان  1400، کدخبر: ، www.farsnews.ir،14000810000329

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
0
0
فقط بخاطر مسايل امنیتی بوده واقعا؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین