پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۶۴۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۰
معاون امور صنایع وزارت صمت در جریان بازدید از سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کف پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته که با حضور ۱۰۰شرکت داخلی و خارجی آغاز بکار کرده است، گفت: بیش از یکهزار واحد صنعتی در صنعت فرش ماشینی، کفپوش، موکت و چمن مصنوعی مشغول به فعالیت هستند.

شعار سال: مهدی صادقی نیارکی با بیان این مطلب ضمن تشریح توانمندی های این صنعت اشاره ای به ظرفیت سازی های انجام شده داشت و افزود: در ۶ماهه سال جاری ۴۱میلیون مترمربع فرش ماشینی،۶۶میلیون مترمربع موکت و ۳۸۰۰تن چمن مصنوعی در کشور تولید شده است.
 
معاون امور صنایع وزارت صمت، ادامه داد: بیش از ۱۳۵میلیون مترمربع ظرفیت تولید فرش ماشینی و ۲۸۱میلیون متر مربع ظرفیت تولید انواع موکت در کشور وجود دارد و در سال گذشته صنعتگران در حوزه فرش ماشینی با بیش از ۷۰درصد ظرفیت اسمی مشغول به فعالیت بوده اند.
 
صادقی نیارکی با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش صادرات در سال جاری بیان کرد: طبق دستور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، مقرر شد با محوریت سازمان توسعه تجارت ایران و حضور تشکل های مرتبط با فرش ماشینی و دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی، برای توسعه صادرات و افزایش تولید تدابیر لازم اتخاذ گردد.
 
صادرات 110 میلیون دلاری فرش ماشینی در 6 ماهه امسال
 
وی در ادامه با اشاره به توسعه صادرات در این بخش، افزود: در ۶ ماهه سال جاری ۲۸هزار تن فرش ماشینی معادل ۱۱۰میلیون دلار،۱۰هزار تن موکت معادل ۷میلیون دلار و ۱۰تن چمن مصنوعی معادل ۱۴هزار دلار از کشور صادر شده است.
 
رشد ۹ برابری صادرات چمن مصنوعی از نظر وزنی
 
معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به رشد ۹ برابری صادرات چمن مصنوعی ازنظر وزنی، افزود: فرش های صادراتی عمدتا به آسیا، اروپا و اقیانوسیه صادر شده است .
 
صادقی نیارکی در پایان اظهار امیدواری کرد: برگزاری نمایشگاه های صنعتی در بهبود وضعیت صنعت ، توسعه صادرات وایجاد هم افزایی بسیار تاثیرگذار باشد


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایلنا، تاریخ انتشار:  16 آبان  1400، کدخبر: 1153771،www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین