پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
بر اساس یافته‌های یوناما، افغانستان بالاترین آمار خشونت در برابر زنان را در جهان دارد و در این کشور از هر ۱۰ زن ۹ نفر در زندگی حداقل یک نوع خشونت را تجربه می‌کنند. یوناما می‌گوید که خشونت در برابر زنان بیشتر از سوی افرادی انجام می‌شود که به آنان نزدیک اند.

شعار سال:دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) خواستار همبستگی و تعهد برای پایان دادن به خشونت در برابر زنان و دختران شده است.
 
بر اساس یافته‌های یوناما، افغانستان بالاترین آمار خشونت در برابر زنان را در جهان دارد و در این کشور از هر ۱۰ زن ۹ نفر در زندگی حداقل یک نوع خشونت را تجربه می‌کنند. یوناما می‌گوید که خشونت در برابر زنان بیشتر از سوی افرادی انجام می‌شود که به آنان نزدیک اند.
 
در خبرنامه‌یی که به مناسبت این روز از سوی یوناما نشر شده، آمده است: «افغانستان یکی از بالاترین ارقام خشونت علیه زنان را در سطح جهان دارد، به طوری که از هر ۱۰ زن، ۹ زن در جریان زندگی خود حداقل یک نوع خشونت را از یک شخص نزدیک به خود تجربه کرده اند».
 
در سطح جهان اما، براساس خبرنامه یوناما، از هر سه زن یک زن در زندگی یک نوع خشونت را بیشتر از سوی افراد نزدیکشان تجربه می‌کنند.
 
دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان می‌گوید که خشونت مبتنی بر جنسیت یک تهدید جدی برای زنان و دختران بوده و یک مانع بزرگ بر سر راه دستیابی به انکشاف پایدار و صلح می‌باشد.
 
دیبرا لاینز، نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان می‌گوید که تمام مردم باید در برابر خشونت نسبت به زنان اقدام کنند. او می‌افزاید: «ما باید با هم برای مقابله با این همه‌گیری نامریی اقدام کنیم. باید از خشونت جلوگیری کرد، ما باید نگرش‌هایی را که باعث شرمساری بازماندگان و حمایت از خشونت شود، تغییر دهیم، ما باید از خدمات برای بازماندگان حمایت نماییم.»
 
از سویی هم، یوناما می‌گوید که تغییرات سیاسی اخیر در افغانستان و وضع محدودیت‌ها در برابر زنان، به ویژه محدود شدن حق آموزش دختران و کار زنان، بر خشونت‌ها در برابر آنان افزوده است. یوناما از جامعه جهانی می‌خواهد که پشتیبانی‌های لازم را برای زنان افغانستان فراهم سازد.
 
در خبرنامه آمده است: «جامعه جهانی باید به صداها و تجربیات زنان و دختران افغان گوش دهد و فوراً به نیازهای آن‌ها، به ویژه بازماندگان خشونت و کسانی که با اشکال گوناگون و مرتبط تبعیض روبرو هستند، پاسخ دهد.»
 
آلیسون دیویدیان، نماینده دفتر زنان سازمان ملل متحد در افغانستان گفت: «پیامی که ما از شرکای خود و زنان در سراسر کشور دریافت می‌کنیم واضح است  خشونت علیه زنان که قبلا در سطوح هشدار دهنده بود، به دلیل بحران و کوید ۱۹ تشدید شده است. با این حال، خدمات نجات برای زنان بازمانده از خشونت به دلیل ترس از مورد هدف قرار گرفتن بسته شده است.»
 
به گفته دیویدیان، نقش زنان در رسیدن به صلح و انکشاف پایدار در افغانستان حیاتی است و افزوده است که خشونت در برابر زنان سبب می‌شود که آنان نتوانند از توانایی‌های شان برای دستیابی به انکشاف پایدار و صلح استفاده کنند.
 
Afghan women line up to receive winter supplies at a UNHCR distribution centre for needy refugees at the Women's Garden in Kabul on January 2, 2013. Hundreds of families living in makeshift shelters around the Afghan capital Kabul collected blankets, charcoal and other supplies on January 2 as authorities struggle to avoid last year's deadly winter toll. With temperatures dropping to -10 Celsius (14 Fahrenheit) at night in the city, the 35,000 refugees who live in the snow-covered camps face a battle to survive dire conditions protected only by plastic sheeting. Despite Afghanistan receiving billions of dollars of aid since 2001, more than 100 children died last year during the harshest winter in two decades, and the UN refugee agency has co-ordinated efforts to avoid repeat fatalities. AFP PHOTO/ SHAH Marai (Photo credit should read SHAH MARAI/AFP/Getty Images)
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شفقنا  ، تاریخ انتشار:  4 آذر 1400، کدخبر: 1268410، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
0
0
این قانون نه به خشونت علیه زنان دقیقا چه کاربردی داره؟!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین