پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۷۷۴۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
سخنگوی قوه قضائیه از مردم خواست مفاسد اقتصادی و تخلفات قانونی را از طریق شماره تلفن ۱۳۶ و سامانه ویژه‌ای که برای دریافت این اطلاعات ایجاد شده است، گزارش دهند.
شعار سال: ذبیح اله خداییان درباره برنامه دستگاه عدلیه برای حمایت از افشاگران فساد گفت: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی، امر به معروف و نهی از منکر جزء وظایف همگانی است که بر اساس آن همگان تکلیف دارند که امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی افزود: همچنین در قوانین موضوعه به ویژه قانون تشکیل سازمان بازرسی بر استفاده از ظرفیت‌های مردم در این خصوص تاکید شده است و ما در قوه قضاییه بهترین ناظران بر دستگاه‌های اجرایی را، مردم می‌دانیم که از نظر دقت و دلسوزی ظرفیت خوبی محسوب می‌شود.

خدائیان گفت: در این چارچوب در بخش‌های مختلف قوه قضائیه به ویژه سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع توجه شده است که بتوانیم از ظرفیت‌های مردم برای شناسایی مفاسد و جلوگیری از تخلفات قانونی استفاده کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: شماره تلفن ۱۳۶ و سامانه‌ای که به این منظور ایجاد کرده ایم در دسترس مردم است تا اطلاعاتشان را ارائه و با حفظ هویت شان به سازمان بازرسی کل کشور منعکس کنند تا در دستور کار این سازمان قرار گیرد و اطلاعات دریافتی از جانب بازرسان بررسی شود.

وی تاکید کرد: از افرادی که در چارچوب اصل هشتم قانون اساسی به دستگاه قضائی برای اجرای صحیح قوانین و حسن جریان امور کمک کنند، حمایت می‌کنیم.

خدائیان در پاسخ به پرسشی درباره میزان هماهنگی با قضات برای حمایت از افشاگران فساد گفت: گزارش‌هایی که دریافت می‌شود، نمی‌تواند به تنهایی مبنای صدور رای محاکم قرار گیرد و باید صحت و سقم آن بررسی شود.

وی افزود: به گزارش‌هایی ترتیب اثر داده می‌شود که مبتنی بر دلایل، مدارک و قرائن باشد و اگر گزارش دریافتی بررسی شود و دلیل و مدرکی بر صحتش وجود داشته باشد، طبعا می‌تواند مبنای حکم محاکم قرار گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش دیگری درباره رای برخی قضات، علیه افشاگران فساد گفت: افرادی که گزارش می‌دهند هویت شان محفوظ است و افشا نمی‌شود منتها همانطور که رئیس قوه قضائیه اعلام کرد افشا سوءجریان‌ها یا مفاسد، راهکار قانونی دارد.

خدائیان افزود: گاهی برخی افراد در فضای مجازی، مطالبی را مطرح می‌کنند، در حالی که هنوز صحت و سقم آن بررسی نشده و ممکن است حیثیت افراد به مخاطره بیفتد.

وی تاکید کرد: کسانی که می‌خواهند در این زمینه با دولت، نهاد‌های نظارتی و دستگاه قضا همکاری کنند باید در چارچوب صحیح قانونی باشد و اگر افشای مفاسد در مجرای صحیح قرار گیرد، مشکلی برای افشاکنندگان جرایم و مفاسد ایجاد نخواهد شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰، کد خبر:۱۱۶۹۵۱۲، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
0
0
مردم که نمیتونن هر نوع فساد مخصوصا در رده های بالا رو گزارش بدن!
یک ظلم دیده مظلوم
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
0
0
من خودم قربانیه فساد در قوه قضاییه و دادگاه هستم چرا که شش ماه تمام شبانه روزی جان کندم به همراه خانواده یعنی همسرم و سه تا بچه صغیرم که یک ماشین خریدم به دلیل اینکه پول ماشین را صاحب کارم داده بود سند را به نام فرزندش زد و ماهانه از حقوق من اقساط را کسر میکرد که بعد مدتی با قصد تعرض کارفرمای بیشرف و بیوجدان به ناموس بنده مجبور به ترک محل کار شده البته با اخراج اون بیشرف .شکایت کرده و محکومش کردیم که قاضی به ده میلیون جزای نقدی بسنده کرد یعنی پر کاهی از انبار کاه و بدبختانه من قبل از خروج با حرف این بیشرف که بعد یک هفته سند ماشین را به نامت میزنم از محل کار خارج شدم و بعد مدتی متوجه شدم که ایشان به اتهام خیانت در امانت ازم شاکی شده و بعد فرایند دادرسی به یک قاضی خود فروخته بی انصاف افتادیم با اینکه فروشنده ماشین حاضر بود در دادگاه شهادت دهد که ماشین را برای من فروخته و مدارک و حواله ها ی واریزی پول ماشین در دستم بود به قاضی نشون دادم قاضی خیلی بی توجه به بنده با اتکا به روابطش با دو وکیل طرف دعوا نسبت به محکومیت من رای داد من جا نموند نرم برای اثبات حق بودنم اما هیچکس در این نظام تعصب یک قاضی رده بالا و وکیل و ادم پولدار را به یک کارگر مثل من که مجبورم صبح تا شب برای سیر کردن شکم زن و بچه ام جون بکنم را نمیده این همون عدالتی نیست که مردم به خاطرش جون دادن و انقلاب کردن نفرین به این نوع قضاوتها. قاضی و اون بیشرفهایی که با پر رویی هر چه تمام از یک بی ناموس هوس باز که هر کاری را با پول میکنه و هر حکمی را با پول میخره مطمئن باشن که حتما تقاص این ظلمشان را خواهند چشید هر کسی که میخواهد باشد نفرین من و زن و بچه های صغیرم تا ابد پشت سر خود کثیفشان و خانواده شان هست هیچ ظلمی پایدار نمیمونه در سامانه ثنا در قسمت انتقاد به دادرسی و گزارش فساد گزارش همین فساد را به قوه قضاییه دادم که اونا هم مثل جاهای دیگه گفتن اگه اعتراض داری تجدید نظر خواهی و دیوان عالی تجدید نظر خواهی کن یعنی رک و خیلی واضح گفت که نمیتونن با هاش برخورد کنند و دلیلش را که همه میدانیم من خوب میدانم دادگاه تجدید نظر هست بعدش دیوان عالی هست اما ایا کسی که از کلانتری محل گرفته تا دادیاری و دادگاه و غیره را تونسته قانع کنه که رای را با نظر اون بدن نمیتونه اونا را هم قانع کنه
مدیر پایگاه

سلام و عرض ادب


هرچند موضوع مورد بحث شما ارتباطی به این خبر پیدا نمی کنه. اما توصیه می کنیم به دفتر ریاست قوه قضائیه( دفتر آقای اژه ای) تظلم خواهی کنید. مواردی داشتیم که به این شیوه و با پیگیری های مطلوب ، به نتیجه رسید. مستند بنویسید و بشکل کاربردی . اسناد را ضمیمه کنید و مسئله را دنباله گیری نمایید. 


پیشنهاد داریم، توصیه نامه ای هم از نماینده شهرتان بگیرید و ضمیمه کار کنید. 


ارسال شکوائیه و پیگیری از بخش رسیدگی به شکایت دفتر مقام معظم رهبری هم می تواند مسئله را تا حدی تسهیل کند( دفتر بازرسی بیت، الزاما با دستگاه های مرتبط با کارتان ، مکاتبه می کند). 


ان شاالله که صدایتان شنیده شود و به حقوق ادعایی برسید

علیرضا فنی پور
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
0
0
سلام این سامانه سوت زنی که تو بخش اعلام فساد به صورت شناس به قوه قضا اصلا کار نمیکند
علیرضا فنی پور
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۴
0
0
سلام این سامانه سوت زنی که تو بخش اعلام فساد به صورت شناس به قوه قضا اصلا کار نمیکند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین