پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۲۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
غلامعلی حداد عادل با تاکید بر اینکه برای سینمای مستند احترام قائل است، گفت: لازم نیست همیشه حقیقت، بیان مشکلات باشد.
شعار سال: دکتر غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با حضور در پردیس سینمایی چارسو ضمن بازدید از خانه پانزدهمین جشنواره سینماحقیقت درباره تاثیری که سینمای مستند با نشان دادن مشکلات می‌تواند در بهبود شرایط جامعه داشته باشد، گفت: آنقدر سینمارو حرفه‌ای نیستم که بتوانم در این باره جواب دقیق و درستی بدهم. ولی در کنار انواع تولیدات سینمایی، اهمیت سینمای مستند از این جهت است که بیننده هیچوقت موقع تماشای فیلم نمی‌تواند به خودش بگوید این‌ها توهم و تخیل و نتیجه فکر فیلمنامه‌نویس یا کارگردان است.

وی افزود: سینمای مستند واقع‌نماست و این واقع‌نمایی فرد را در تصمیم‌گیری بیشتر کمک می‌کند.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا این امکان وجود دارد مسئولان با رصد مشکلاتی که مستند‌ها نشان می‌دهند به حل آن‌ها بپردازند گفت: (سینمای مستند) برای همه مفید است و لازم نیست که همیشه حقیقت بیان مشکلات باشد. البته بیان مشکلات بخشی از حقیقت است، اما بیان راه‌حل‌ها هم بخشی از حقیقت به شمار می‌آید.

حداد عادل در پاسخ به این پرسش که آیا مستندساز‌ها باید راه‌حل مشکلات را هم نشان دهند؟ گفت: بله. اصلا یک جا‌هایی که یک مشکلی بوده و حل شده که آن هم جزو حقیقت است. حقیقت فقط این نیست که یک زخمی باشد؛ بهبود هم حقیقت است. در عین حال سینمای مستند بخشی از تاریخ و بخشی از جامعه است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که مسئولان و به طور خاص خود ایشان تا چه اندازه سینمای مستند را دنبال می‌کند، گفت: امثال بنده کمتر می‌توانیم به سینما برویم و از این بابت تاسف می‌خورم. اما سالی یک باری که جشنواره برگزار می‌شود، فرصت کنم، حداقل یک فیلم را می‌بینم.

حداد عادل در پایان ضمن بیان اینکه خیلی اوقات در تلویزیون شبکه مستند را دنبال می‌کند، عنوان کرد: به سینمای مستند احترام می‌گذارم و آن را یکی از پایه‌های هنری سینمای کشور می‌دانم.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از هنر آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰، کدخبر: ۴۰۰۰۹۲۷۱۱۰، www.honaronline.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین