پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۸۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
عضو فراکسیون امید مجلس دهم گفت: متاسفانه اتفاقات اجتماعی در حال حادث شدن هستند و کاملا هم مشاهده می‌شود، مسائلی مانند آنچه در اصفهان رخ داد اگر رویه‌های دولت تغییر نکند یکی پس از دیگری در استان‌ها اتفاق می‌افتد.
شعار سال: محمدرضا بادامچی درباره این‌که علیرغم گفته‌های دولتمردان و نمایندگان مجلس مبنی برای اینکه اولویت‌شان حل مشکلات معیشتی و اقتصادی است و در کنار هم اقدامات لازم را انجام می‌دهند، اما تا امروز چنین اتفاقی را جامعه مشاهده نکرده است، گفت: ایده‌آل آحاد جامعه این است که دولت و مجلس در راستای هدفِ منافع عمومی و مردم حرکت و کار کنند، اما متاسفانه با وجود در کنار هم بودن دولت و مجلس در این مدت که یکی از مهم‌ترین پایه‌ها برای پیشبرد اهداف بزرگ به نفع مردم است، چنین چیزی مشاهده نشده است تا مردم از آن لذت ببرند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این مدت غیر از افزایش گرانی‌ها، تورم و نگرانی از مسائل اجتماعی و گسترده‌ای که در پیش رو است، چیز دیگری مشاهده نشده است در صورتی که این طور برداشت می‌شد که وقتی دولت و مجلس در کنار هم قرار گیرند، می‌توانند بعضی از مسائل را که خودشان در گذشته انتقاد می‌کردند، بهتر حل کنند، اما متاسفانه چنین حرکت و نمودی تا امروز از سوی دولت و مجلس دیده نشده است.

وی ادامه داد: امروز رؤیت نمی‌شود مجلس چیزی را به نفع کارگران که یکی از پایه‌های اساسی و زحمت‌کش جامعه هستند، بررسی کند و متاسفانه عوض آن‌که حقوق این قشر از جامعه را ترمیم کنند و به آن‌ها دلداری و دلگرمی دهند، در این مقطع گرانی‌ها به وجود آمده است و به دنبال تبصره‌ای هستند که در گذشته بسیاری از دنبالش بودند که نتوانستند انجامش دهند؛ زیرا بسیار شرم‌آور است که انسانیت، وجدان و زحمت کارگر را کنار بگذاریم و به عنوان یک ابزار در نظر بگیریم که حقوق آن‌ها را بر اساس توافق تعیین کنند.

بادامچی ادامه داد: می‌بینیم که هر کدام از این آقایان چه در مجلس و چه در دولت هر هفته با صحبت‌ها و مصاحبه‌هایی که دارند که به نگرانی بیشتر در جامعه دامن می‌زنند. مخصوص صحبت‌هایشان درباره مسائل اقتصادی بسیار نگران کننده است.

وی بیان کرد: مهار وضع کشور با بهبود عملکرد اقتصادی دولت و تولید نمود پیدا می‌کند، اما امروز پس‌روی داریم و مشاهده می‌کنیم روز به روز ارز کشور گران می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: یکی از چیز‌هایی که در جریات هم‌راستایی دولت و مجلس انتظار داشتیم این بود که مذاکرات هسته‌ای را که دولت قبلی پیگیری می‌کرد و به جا‌های خوبی هم رسانده بود، به موفقیت برسانند، اما از سکی طرف‌های مذاکرات هر روز سخن متفاوتی می‌شنویم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات وین و احیای برجام گفت: هرچند که با اتفاق‌ها و اظهارات اخیر امیدی به این تیم مذاکراتی نداریم، اما آروز می‌نیم حداقل این مورد را بعد از وقفه چندماهه به جا‌هایی برسانیم تا مسائل و مشکلات پیرامونی کاهش پیدا کند و مسائل اقتصادی تا حدودی کم شود.

وی درباره تاثیر رفتار نمایندگان و دولتمردان بر انتخابات آینده عنوان کرد: متاسفانه اتفاقات اجتماعی در حال حادث شدن هستند و کاملا هم مشاهده می‌شود، مسائلی مانند آنچه در اصفهان رخ داد اگر رویه‌های دولت تغییر نکند یکی پس از دیگری در استان‌ها اتفاق می‌افتد.

بادامچیان تاکید کرد: مسائل بسیار عمیق‌تر از آن است که با سطحی‌نگری و با وعده بتوان آن را حل کرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۲۳۲۷۶didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین