پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۶۹۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
برنامه سوره شبکه چهار سیما را می‌توان بعنوان نمادی از برنامه‌های انتقادی چارچوب مدار و روشنگر تلقی نمود. برنامه‌ای که با تکیه بر اشتراکات و با حفظ تحفظات، اقدام به نقد و بررسی افتراقات می‌کند. برنامه‌ای که هرچند سعی شد توسط منافقین و جریانات اپوزیسیونی مورد سو استفاده قرار گیرد، موفق نشدند و این برنامه در سری جدید خود به ماجرای سقفیه خواهد پرداخت.
شعار سال: سوره؛ فصل سقیفه گفتگو درمورد یک واقعۀ پذیرفته شده در تاریخ اسلام است و قاعدتا این گفتگو یک گفتگوی انتقادی خواهد بود.

ما به دنبال توهین، دامن زدن به اختلافات و واکاوی مسائل تاریخی که زمان از آن‌ها گذشته باشد و ربطی به مسائل امروز نداشته باشد، نیستیم. سوره دغدغه انسان معاصر و جهان معاصر اسلام را دارد.

نقد مرجع تقلید توهین به مرجع تقلید نیست. نقد مقام سیاسی توهین به مقام سیاسی نیست. نقد شخصیت‌های تاریخی توهین به این شخصیت‌ها نیست.

گفتگو یعنی بر سر اشتراکاتمان دربارۀ اختلافاتمان گفتگو کنیم. همه ما مسلمانیم، خدای یگانه را میپرستیم خدا و قبله و کتاب مشترک داریم. این اشتراکات است که به ما مجال می‌دهد در مورد نقاط اختلافمان صحبت کنیم.
سوره رویکرد انجمن حجتیه را قبول ندارد. رویکرد شیعه موسوم به شیعه لندن نشین را قبول ندارد. اینجا آنچه که این جریان‌ها در پی اش هستند را نمی‌یابید.

اگر فکر می‌کنید چنین چیز‌هایی در سوره خواهید دید از همین شب اول خدمت شما عرض می‌کنم که این را در سوره نخواهید دید و می‌توانید در جا‌های دیگری مباحث‌تان را دنبال کنید.

تعداد بازدید : 5

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی سوره
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین