پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۵۵۷
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
مجلس شورای اسلامی به هیئت امنای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داد تا در راستای تحقق و توسعه اهداف و مأموریت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی از طریق توسعه منابع مالی و مدیریت متمرکز و یکپارچه سرمایه‌گذاری‌ها، دارایی‌ها، اموال و موقوفات (با رعایت موازین شرعی)، «سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری» وابسته به خود را تأسیس کنند.

شعار سال:نمایندگان در جلسه علنی امروز، چهارشنبه ۱۵ دی، مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش‌بنیان با ماده ۱۴ این طرح با ۱۶۲ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
 
در ماده ۱۴ این طرح آمده است: ‌به هیئت امنای دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری اجازه داده می‌شود تا در راستای تحقق و توسعه اهداف و مأموریت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی از طریق توسعه منابع مالی و مدیریت متمرکز و یکپارچه سرمایه‌گذاری‌ها، دارایی‌ها، اموال و موقوفات (با رعایت موازین شرعی)، «سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری» وابسته به خود را تاسیس نماید.
 
در تبصره ۱ این ماده آمده است: ‌سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری با تصویب هیئت امناء و زیر نظر رؤسای دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری فعالیت می‌کند و صددرصد (۱۰۰ %) مالکیت آن متعلق به آن دانشگاه، مؤسسه پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری می‌باشد.
 
همچنین در تبصره ۲ این ماده نیز آمده است: ‌درآمد سازمان توسعه و سرمایه‌گذاری منحصراً در راستای تحقق اهداف آن دانشگاه، مؤسسه پژوهشی، جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری صرف خواهد شد.
 
تبصره ۳ نیز می‌افزاید: اساسنامه این سازمان شامل ارکان، وظایف، اختیارات، نحوه فعالیت، مدیریت و نظارت در چهارچوب این قانون، حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ ابلاغ این قانون توسط وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایکنا، تاریخ انتشار:15 دی 1400، کدخبر: ، iqna.ir،4026426

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین