پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۹۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کنفدراسیون فوتبال آسیا که مقرش در مالزی است و از آب و هوای این فصل این کشور خبر دارد در تصمیمی عجیب دیدار ایران و سوریه را در یکی از بدترین ورزشگاه ها برگزار کرد.

شعارسال: پیش از بازی در سرمبان برخی از تماشاگران تصور می کردند آدرس ورزشگاه تانکو عبدالرحمان را گم کرده اند. جایی شبیه به استادیوم فوتبال روی آدرس وجود داشت اما بعید بود که اینجا محل برگزاری دیدار رسمی در مسیر جام جهانی ۲۰۱۸ باشد. موش ها کنار استادیوم حرکت می کردند و سگی وسط زمین دم تکان می‌داد!

باران که شروع به باریدن کرد شرایط بدتر هم شد چون زمین بیشتر شبیه شد به چراگاه دیگر حیوانات چهار پا! نه زهکشی وجود داشت نه چمنی در خور. اوضاع لحظه به لحظه بدتر می شد، بازی باید لغو می شد اما نشد.

نیم ساعت تاخیر خورد، مثل برخی پروازهای داخلی خودمان نیم ساعت که گذشت باران قطع شد اما زمین تپه ماهوری بود و پر از گل و لای. اینجا اصلا شبیه به زمین فوتبال نبود، شاید مرداب انزلی مالزی بود، شاید باتلاق گاو خونی بود اما استادیوم نبود.

گفتند داور را مجبور به برگزاری بازی کرده اند. تازه به این نقطه که رسیدیم، به یاد حرص و جوش های کی روش افتادیم. آن همه اعتراض و آنهمه دعوا حتی با کنفدراسیون آسیا بیش از اندازه به نظر می رسید و عجیب اما تازه همه متوجه شدند که آن دغدغه ها درست بوده است.

انگار کنفدراسیون آسیا تنها به دنبال این بود که بازی را برگزار کند و بس. کیفیت چه می شود خدا می داند، بازی تیم ملی ایران با تیم ملی سوریه از منظر کیفی شبیه به بازی شموشک نوشهر و چوکای تالش شده بود آن هم بیست سال قبل نه امروز!

کنفدراسیون فوتبال آسیا مقرش در مالزی است، آنها می دانستند که این زمین و آن استادیوم و آن هوا نمی تواند از اعتبار مسابقات فوتبال آسیا دفاع کند اما همه چیز مشکوک جلو رفت. از اصرار داور مبنی بر برگزاری دیدار که بگذریم می رسیم به استانداردهای ورزشگاه تونکا عبدالرحمان.

ورزشگاهی که اکثر سکوهای آن حتی صندلی نداشت، به راستی مگر همین کنفدراسیون آسیا نبود که استادیوم آزادی را فاقد استاندارد می دانست چون در طبقه دوم صندلی نداشت؟ مگر غیر از این است که بازی هایی برگزار شد و ایران برای طبقه دوم اجازه بلیط فروشی نداشت؟ یعنی استادیوم آزادی با بهترین چمن، بهترین ورودی هاف بهترین کیفیت چون صندلی برای طبقه دوم نداشت استاندارد نبود اما ورزشگاه تونکا عبدالرحمان که بیشتر شبیه به چراگاه بود و محل مناسبی بود برای فیلمبرداری از حیات وحش، استاندارد بود؟

نه این بازی مشکوک بود، شفافیت گل‌آلود بود، منطقی نبود، منطقی نیست که آنها اجازه داشته باشند در این زمین و آسمان به میدان بروند. فیفا اگر این دیدار را رصد کند چه می گوید؟ آیا بساط خنده یوفا فراهم نشده است؟ چیز مشکوکی وجود داشت. کی روش هم با آن ریش های نتراشیده اش می خواست نشان بدهد چیزی وجود دارد که معیوب است، اشکال دارد. شرایط مساعد نیست.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 25 آبان 1395، کدمطلب: 3825701 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین