پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۰۵۵۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
صدای تولید کنندگان از شیوه فعالیت و نوع برخورد کارشناسان اداره کل تجهیزات پزشکی به افلاک رسیده است. بعید است از چهار هزار واحد تحت نظارت این اداره کل، صدای رضایت چندانی شنیده شود. واقعا چرا؟ اگر تعداد کارکنان به تعداد موارد ارجاعی تناسب ندارد، برون‌سپاری نموده یا تعداد کارکنان را اضافه کنید. یا امور را برحسب فوریت طبقه‌بندی نمائید. چرا ارباب رجوع (عموما تولیدکننده) باید تا این حد شاکی باشد؟ سامانه یکپارچه تحت وب این اداره کل هم گویا، چابکی لازم را ندارد. آقای وزیر بهداشت، پاسخی برای این نوع برخورد‌ها و شیوه پاسخگویی به ارباب رجوع دارند؟ جناب وزیر را دعوت می‌کنیم تا با همدیگر درد دل یک تولیدکننده در این خصوص را بشنویم.
شعار سال: یکی از عمده‌ترین مشکلات مراجعین به اداره کل تجهیزات پزشکی، عدم پاسخگویی کارشناسان این اداره و یا دریافت پاسخ و راهنمایی نامناسب از جانب کارشناسان این اداره می‌باشد. به نحوی که امکان دریافت پاسخ به صورت تلفنی و از طریق سامانه تیکت تقریبا غیر ممکن بوده و یا پاسخ مناسب دریافت نخواهد شد و این چالش در مراجعه حضوری نیز وضعیت بهتری ندارد.
خاموش خانه‌ای به نام اداره کل تجهیزات پزشکی!
نحوه پاسخگویی تلفنی بسیار بد بوده و از وضعیت پاسخگویی به تیکت‌ها نیز همین بس که تیکتی که با اهمیت مهم برای مدیرکل این اداره به منظور شکایت از یکی از واحد‌های این اداره گذاشته شده بعد از ۲ روز کاری هنوز مشاهده و ارجاع جهت پاسخگویی نشده است؟

علت مراجعه این شرکت به اداره کل تجهیزات پزشکی، مشکلی بود که در سامانه ثبت تجهیزات پزشکی، به هنگام درخواست تمدید پروانه ایجاد شده و علی رغم اصلاحیه و به تاییدیه نهایی رسیدن کلیه پرونده‌های این پروانه، امکان تمدید وجود نداشت و به مرحله بعد نمی‌رفت.

در نهایت از روز دوشنبه ۲۰ دی ماه که به صورت حضوری به اداره کل مراجعه شده و پس از بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناس تولید این امر محرز شد که اشکال از نقص پرونده‌ها و عدم اصلاح پرونده‌های شرکت نبوده و مشکل می‌بایست از طریق واحد IT بر طرف گردد. با توصیه کارشناس واحد تولید، اطلاعات شرکت و همینطور مشکلات بوجود آمده به همراه شماره همراه جهت سهولت در ارتباطات کارشناس واحد IT بر روی کاغذی ثبت و به ایشان تحویل داده شده و حتی مشکل پیش آمده بر روی مرورگر تلفن همراه نیز به ایشان نشان داده شد؛ و مقرر شد علاوه بر درخواستی که به صورت حضوری به ایشان ارائه شده در قالب تیکت نیز بیان شود، تا ایشان نتیجه را از طریق تیکت به شرکت اعلام نمایند، اما بر خلاف توضیحات ارائه شده مبنی بر ضرورت و اهمیت تمدید پروانه ساخت شرکت به منظور قرارگیری نام شرکت بر روی سامانه IMED و همچنین تمدید کد‌های IRC به منظور درج بر روی برچسب‌های اصالت و مشکلاتی که هم اکنون به علت عدم تمدید پروانه برای شرکت ایجاد شده است، تا روز شنبه هفته بعد (۲۵ دی ماه) رسیدگی نشده بود.

از آنجا که هیچ یک از شماره‌های داخلی واحد IT به هیچ وجه پاسخگو نیستند و با توجه به اینکه این مساله قبلا بیان شده بود و همچنین نحوه برخورد ارباب-رعیتی کارشناسان واحد IT با ارباب رجوع، به ناچار با واحد مدیریت اداره کل تجهیزات پزشکی تماس گرفته و کارشناسان مربوطه مستقر در واحد مدیریت، بدون شنیدن کامل شکایت، تلفن را به داخلی‌های واحد IT وصل نموده که قطعا بدون پاسخ بودند و در نهایت به امور زیرساخت IT وصل نمودند که فرد پاسخگو هیچ اطلاعی از امور جاری نداشت.

در نهایت به منظور پیگیری این موضوع با واحد حراست آن اداره تماس گرفته شد، که کارشناس این واحد پس از دریافت اطلاعات، خواستار دریافت شکایت نامه کتبی شدند!، برای موضعی که می‌بایست به صورت فوری حل شود و در نهایت اینکه، ایشان گفتند که مساله را پیگیری نموده و با کارشناس مربوطه در این خصوص صحبت خواهند کرد؛ که پس از پیگیری موضوع از جانب ایشان، نامبرده عنوان داشتند که با کارشناس مربوطه تماس گرفته و پشت میزشان نبوده و در حال حاضر به ایشان دسترسی نداریم و در اعتراض بنده در این خصوص که ایشان هیچ وقت جواب تلفن هایشان را نمی‌دهند و هر بار می‌بایست حضوری مراجعه کنیم، گفتند که نمی‌توانند برای هر ۴ هزار شرکتی که تحت پوشش اداره کل هستند و تماس می‌گیرند هر بار برای پیگیری حضوری به واحد مربوطه مراجعه نمایند!

در نهایت صبح روز یکشنبه به صورت معجزه آسایی مشکل شرکت حل شد و تیکت دریافتی از جانب کارشناس مربوطه در فرمت رسمی این اداره کل به صورت زیر بود، قضاوت در این خصوص را به خواننده واگذار می‌کنیم:
خاموش خانه‌ای به نام اداره کل تجهیزات پزشکی!
 
مشکل شرکت حاضر و سایر شرکت‌های تجهیزات پزشکی (خصوصا تولیدکنندگان)، کارشناسان مربوطه و نحوه رفتار نامناسب و بعضا تندشان در واحد‌های مختلف اداره کل و پاسخگویی‌های بعضا نادرست و از سرواکن و نصفه نیمه نبوده و نیست. این پرسنل بخشی از ساختار غلط اداری در یک سازمان دولتی هستند که خواسته یا ناخواسته خود را محق به این نوع برخورد با ارباب رجوع می‌دانند.

مشکل اصلی، شیوه مدیریت، فرآیندها، دستورالعمل‌ها و. می‌باشد. اینکه به جای حمایت از تولیدکننده و پاسخگویی مناسب و در شان به منظور هدایت صنعت پزشکی به مقصد درست و هدف والای رفع نیاز‌های جامعه پزشکی و بیماران، فقط سنگ اندازی کرده و اوضاع هر روز بدتر از دیروز می‌شود.

بهتر نیست همانطور که اختیار صدور و تمدید پروانه ساخت کلاس خطر A و B به معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی همان منطقه تفویض اختیار شده (پاسخگویی و دسترسی به مراتب بهتری نسبت به کارشناسان اداره کل دارد و هرچند در بیشتر موارد تابع نظرات کارشناسان اداره کل هستند و بین دو اداره دولتی می‌بایست هماهنگی ایجاد نمود)، موارد دیگر همچون پشتیبانی و رسیدگی به خدمات IT و سایر موارد مشابه را نیز، برون سپاری نمایند، تا رسیدگی به امور با سرعت بالاتر صورت پذیرد؟!

این کندی در روند صدور و تمدید یک پروانه ساخت (به گفته کارشناسان مربوطه می‌بایست از ۳ ماه قبل برای تمدید پروانه ساخت اقدام نمود!) برای یک شرکت تجهیزات پزشکی که بیش از ۳۰ سال سابقه تولید داشته و در بررسی‌های به عمل آمده توسط کارشناسان همواره مورد تایید و تشویق قرار گرفته و جز پیشروان حوزه خود می‌باشد، چه کارکردی می‌تواند داشته باشد و چه هدفی را دنباله گیری می‌کند؟
تعداد بازدید : 113

متاسفانه این ساختار با تغییر مدیران کل این اداره نیز تفاوتی نکرده و فقط از یک صورت به صورت دیگر تغییر شکل می‌دهد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
1
1
مگه قراره درب و پیکر داشته باشه؟ اگر داشته باشه که فلان اتفاق نمی افته!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
1
0
هر روز بدتر از دیروز ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
1
0
مثلا الان چه تغییری در این اداره کل ایجاد شد. باید برید دیوان و دعوی حقوقی کنید تا بتونید شاخ بعضی ها رو بشکونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
0
0
خود سازمان بازرسی ، وزارت اطلاعات ، بازرسی وزارت بهداشت ، بازرسی ریاست جمهوری ، از همه ما بهتر می دونند که توی سازمان غذا دارو چه خبره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
0
واقعا آدم عزا می‌گیره هر بار که قراره بره به این اداره، اعتراض هم هیچ فایده‌ای نداره، فقط بدتر باهات لج می‌کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
0
1
نتیجه چی شد، جوابی گرفتید یا نه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین