پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با بیان این‌که تشکیل کنسرسیوم انجمن‌ها و اتحادیه‌های تجهیزات پزشکی تعارف نیست، گفت: این کنسرسیوم بر اجرای فعالیت‌های انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی نظارت خواهد داشت و انجمن نیز به این موضوع باید احترام بگذارد.

شعار سال: به گزارش روابط عمومی اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، نشست رونمایی طرح تفویض و برون‌سپاری بخشی از امور اجرایی اداره کل تجهیزات پزشکی به کنسرسیوم انجمن‌ها و اتحادیه‌های تجهیزات پزشکی در راستای برنامه ششم توسعه و دفاتر الکترونیکی خدمات سلامت برگزار شد.

در ابتدای این نشست، مهندس نسیم تربتی، رییس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت درباره برون‌سپاری برخی از کارهای اداره کل تجهیزات پزشکی به انجمن‌ها و اتحادیه‌ها گفت: قرار بر این شد که در فاز اول برخی امور در زمینه ثبت نمایندگی خارجی، خدمات پس از فروش، رتبه بندی و شناسنامه شرکت‌های تجهیزات پزشکی را برون‌سپاری کرده و از ظرفیت انجمن‌ها و اتحادیه‌ها نیز استفاده کنیم.

وی افزود: طی جلسه‌هایی که برگزار شد٬ قرار شد کنسرسیومی با محوریت انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی باشد و تفاهم‌نامه‌ای نیز با کنسرسیوم امضا شود و قرار بود این کار تا 24 بهمن انجام شود. عقد تفاهم‌نامه به تاریخ ششم اسفند ماه منتقل و قرار شد امروز افتتاحیه و تنظیم تفاهم‌نامه انجام شود.

در ادامه این نشست، دکتر رضا مسائلی، مشاور وزیر و مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت تشکیل کنسرسیوم، گفت: موضوع کنسرسیوم مد نظر اداره کل تجهیزات پزشکی است و امروز باید تاریخ این کنسرسیوم مشخص شود و قصد داریم به آن کارهایی واگذار کنیم.

وی با بیان این‌که طی روزهای اولیه که صحبت‌هایی با انجمن صنفی انجام و‌ پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای آماده شد، افزود: نظام جدید کنترل کیفی کشور نیز در حال طراحی است و تحولات شکلی و محتوایی قابل ملاحظه‌ای در این نظام وجود خواهد داشت. جایگاه انجمن صنفی تولیدکنندگان در این راستا بسیار مهم است.

مشاور وزیر بهداشت با بیان این‌که کنسرسیوم باید یک هیئت مدیره مشخص کند، اظهار کرد: انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی کشور طی دو ماه گذشته کارهای ارزش‌مند و متراکمی انجام دادند و دفتر و امکاناتی برای انجام کارها تجهیز کردند. می‌خواهیم برای تشکیل کنسرسیوم، تاریخی مشخص شود و این موضوع را مطالبه می‌کنیم. تشکیل کنسرسیوم تعارف نیست و بر اجرای فعالیت‌های انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی نظارت خواهد داشت و انجمن نیز به این موضوع باید احترام بگذارد.

گفتنی‌ست در این نشست با توافق نماینده انجمن‌ها و اتحادیه‌های تجهیزات پزشکی، پایان اردیبهشت ماه 97 تاریخ به عنوان تاریخ تشکیل کنسرسیوم انجمن‌ها و اتحادیه‌های تجهیزات پزشکی مشخص شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت اداره کل تجهیزات پزشکی، تاریخ 6 اسفند 96، کد مطلب: 2750: www.imed.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین