پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
استاندار کُردستان گفت: دولت تدبیر و امید به تدریج اگر نتواند وعده های خود را عملیاتی کند از مردم عذر خواهی خواهد کرد.
شعارسال: "عبدالمحمد زاهدی" استاندار کُردستان در هشتمین جلسه شورای اداری استان که صبح چهارشنبه در استانداری کردستان برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید به وعده های خود به مردم کردستان بطور تدریجی عمل نموده است، گفت: در سفر دکتر روحانی به کردستان از ایشان خواستم که موضوع تصویب منطقه آزاد را خود ایشان به مردم کردستان اعلام نمایند اما آنزمان در شورای عالی مصوب نشده بود و ایشان نخواستند وعده بی اساس به مردم کردستان بدهند.

وی افزود: ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان با مدیریت واحد در شورایعالی مناطق آزاد کشور که اعضای آن از اعضای کابینه دولت هستند تصویب شد و بزودی طی لایحه ای به مجلس تقدیم خواهد شد.

زاهدی تصویب ایجاد منطقه آزاد را در بانه و مریوان برای تحرک جدی در اقتصاد و اشتغال مردم کردستان بسیار جدی عنوان کرد و گفت: همه مردم و مسئولین و نخبگان کردستان باید همت و تلاش کنند که یک منطقه آزاد در شان کردستان ایجاد کنیم زیرا ایجاد منطقه آزاد مهمتر از تصویب آن است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ایجاد منطقه آزاد تحولات ژرفی در اقتصاد برخی شهرها و کشورهای خاورمیانه و حوزه خلیج فارس ایجاد کرده است، ابراز امیدواری کرد کردستان نیز در زمره استانهای باشد که رفاه وآسایش و اقتصاد مردمانش به یمن وجود منطقه آزاد متحول گردد.

به گفته استاندار کردستان ایجاد رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان و پذیرش دانشجو برای این رشته در سال 94 از دیگر وعده های رییس جمهور به مردم کردستان در بیانیه اقوام و مذاهب بود که موجب خرسندی کردستانی ها شد.

وی گفت: دولت تدبیر و امید به تدریج به دیگر وعده هایش به مردم کردستان عمل خواهد کرد و به حکم راستگویی اگر نتواند یکی از این وعده ها را عملیاتی کند از مردم عذر خواهی خواهد کرد.

زاهدی تصریح کرد: 880 میلیارد تومان مصوب سفر رییس جمهور به کردستان بود که قرار است طی دوسال در طرحهای ملی نیمه تمام کردستان هزینه شود و خوشبختانه تا امروز قریب یک چهارم این اعتبار یعنی 272 میلیارد تومان وارد استان شده است.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: اعتبارات سال مالی 94 نیز تا امروز 56 درصد تخصیص داشته است که به نسبت سال گذشته تحقق خوبی است و این بیانگر اهتمام دولت برای تحرک در پروژه های عمرانی کردستان است و امیدواریم تا پایان سال مالی بخش قابل توجه دیگری از این اعتبارات تخصیص یابد.

وی همچنین از برنامه ریزی برای اتمام عملیات اجرایی فرودگاه سقز تا دو سال آینده خبر داد و گفت: در سفر معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور توافقی انجام شده است که ظرف دو سال آینده فرودگاه سقز اتمام و به بهره برداری خواهد رسید.

زاهدی گریزی به بحرانهای فصلی در کردستان نیز زد و گفت: مسئولین بگونه ای برنامه ریزی و پیش بینی کنند که تلنگورهای طبیعت و بحران های فصلی به مردم کردستان خسارت وارد نکند.

زاهدی به اعضای شورای اداری و مدیران استان نیز توصیه کرد که از ظرفیت زنان و بانوان در حوزه های مدیریتی بیشتر استفاده کنند زیرا که در کردستان سابقه زنان توانمند سابقه دیرینه ای است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری نوای آبیدر، تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 آبان 1394، کدخبر: 2536 ، www.navayeabidar.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین