پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۰۶۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
تو خیلی چیز‌ها را نمی‌بینی، چون بیش از این توان دیدن نداری (نه تو بلکه تمام انسان‌ها همین طور هستند). تو موارد غیرعادی موجود در انتصابات عبدالملکی را نمی‌بینی، چون نمی‌خواهی ببینی. آنقدر اختلاف فاز با شما داریم که حتی نقد کردن‌تان هم تشفی دهنده نخواهد بود. ترجیح می‌دهیم شما را به حال خودتان رها کنیم.
شعار سال: دوستان و رفقا در دولت ابراهیم رئیسی از نقش و جایگاه ویژه‎‌ای برخوردار هستند. بنابر گواه رسانه‌ها و حتی کسانی‌که حامی سفت و سخت دولت ابراهیم رئیسی بودند، هر روز یکی از نزدیکان وزرا دولت انقلابی ابراهیم رئیسی به یک پست و مقامی منصوب می‌شوند! هفته گذشته حجت عبدالملکی، وزیر کار که هنوز بازخورد‌ها به دلیل هدیه ۶ میلیارد تومانی جنجالی‌اش به علی فروغی، مدیر شبکه سه از یادافکار عمومی نرفته است، یکی دیگر از دوستان خودش به اسم دامون خدابنده شهرکی را به یکی از پست‌ها در وزارت کار منصوب کرد!

این انتصابات فامیلی وزیر کار بهانه‌ای شد تا برخی نمایندگان مجلس بحث استیضاح وزیر کار ابراهیم رئیسی بین نمایندگان به میان آمد و در این بین عده‌ای با مطرح کردن این استیضاح مخالفت کردند.

علی اصغر عنابستانی یکی از کسانی بود که مخالف استیضاح وزیر کار و رفاه اجتماعی است. در همین راستا با این نماینده مجلس در خصوص اقدامات عجیب وزیر کار به گفتگو نشستیم که مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.

اگر در انتصابات وزیر دخالت کنیم، نباید انتظار جواب از او را داشته باشیم / برای استیضاح وزیر کار زود است

آقای عنابستانی! هفته گذشته حجت عبدالملکی، وزیر کار برای بار چندم یکی دیگر از دوستان و نزدیکان خودش به اسم «دامون خدابنده شهرکی» برای پستی در وزارت کار انتخاب کرد. قبلا هم انتقادات فراوانی از کوچ یاران عبدالملکی به وزارت کار به میان آمده بود؛ شما یکی از مخالفان استیضاح حجت عبدالملکی بودید، نظر شما در این باره چیست؟

بنده این خبر جدید را تازه از شما شنیدم. اولاً باید به وزیر فرصت داد که برنامه‌هایش را پیاده کند و ثانیا باید به وزیر اجازه دهیم کسانی را که فکر می‌کند برای برخی امور شایسته‌اند را منصوب کند. وقتی ما بخواهیم در کار این وزیر و سایر وزرا دخالت کنیم و اجازه ندهیم که به امور رسیدگی کنند، قطعاً نباید از او انتظار جواب داشته باشیم یا از او سوالی بپرسیم. وقتی می‌توانیم از یک وزیر مسئولیت بخواهیم که طرف حداقل در حد انتصاب نیرو‌های شایسته آزادی‌عمل داشته باشد. البته در این میان باید نظارت هم صورت گیرد که چیزی به‌جز شایستگی دخیل در انتصابات نباشد، اما این‌که هر انتصابی که اتفاق افتاد فورا از وزیر خرده و ایراد بگیریم، درست نیست. کسی‌که وزیر است قطعا ملاک‌هایی برای انتصابات خود در نظر دارد. ما باید اجازه دهیم که نتیجه انتصاباتش را ببینیم. این‌که بنده مخالف استیضاح هستم به این دلیل است که هنوز برای ارزیابی عملکرد وزرا خیلی زود است. اگر واقعا احساسی به قضیه نگاه نکنیم و براساس عقل و منطق موضوع را بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که واقعا برای استیضاح زود است. وزارت کار یک وزارت راهبردی است و خودش مستقیما دخالت در ایجاد کار ندارد بلکه باید یک راهبرد‌هایی به وسیله دستگاه‌های دیگر طراحی کند تا بتواند در ایجا اشتغال در سطح کشور تاثیرگذار باشد. این کار‌ها یک زمان منطقی‌تری نیاز دارد تا بتوانیم یک ارزیابی درستی از عملکرد یک وزیر داشته باشیم. اما در کل استیضاح حق مجلس است.

هیچ چیز غیرعادی‌ای در انتصاب عبدالملکی نمی‌بینم / این‌که یک مدیر کسانی را منصوب می‌کند که قبلا از آن‌ها شناخت دارد نه تنها ایراد نیست بلکه حسن است / نمی‌شود، چون فلانی دوست وزیر است شایستگی‌هایش را نادیده بگیریم

بحثی که الان مورد انتقاد شدید کارشناسان و افکار عمومی قرار گرفته این است که موضوع انتصابات آقای عبدالملکی است. این‌که این انتصابات حتما باید از دوستان و نزدیکان ایشان باشد؟ چرا نباید از افراد دیگر استفاده کرد؟

بنده چیز غیرعادی‌ای در انتصابات آقای عبدالملکی نمی‌بینم. بالاخره یک مدیر وقتی در یک پست و مقامی منصوب می‌شود، در مقام احراز شایستگی، طبیعتاً کسی را انتخاب می‌کند که بتواند منویات و خواسته‌هایی که مد نظر خودش است، پیاده کند. بالاخره این افراد در یک جایی با ایشان کار کردند و در واقع ایشان بهتر این افراد را می‌شناسد، این اصلاً ایراد نیست و حتی حسن هم می‌تواند باشد. بنده ایرادی از این قضیه که یک کسی در جایی با یک مدیر کار کرده و الان این مدیر از نیرو‌های خودش استفاده کند، نمی‌بینم. ما باید ببینیم در آن شخصی که منصوب شده، این شایستگی وجود دارد یا خیر. نمی‌شود، چون فلانی دوست آقای عبدالملکی هستند، شایستگی‌هایش را نفی کنیم! باید باتوجه به نتیجه عملکرد نظر دهیم که آیا این افراد شایستگی دارند یا خیر. باید به وزیر وقت بدهیم تا شایستگی‌های خودش را نشان دهد. این‌که ما بیاییم بر اساس این چنین حرف‌ها و دلایلی کسی را استیضاح کنیم آن‌‍‌وقت نمی‌توانیم کسی را برای هیچ وزارت‌خانه‌ای منصوب کنیم. ما باید نگاه‌مان عملکردی باشد و براساس آن به دوستان اعتماد کنیم.

هدیه عبدالملکی به مدیر شبکه سه کاملا یک روال عادی و همیشگی است / دستگاه‌ها با صداوسیما قرارداد می‌بندند / هدیه ۶ میلیاردی وزیر کار به صداوسیما در گذشته هم بوده و الان هم ادامه دارد / نمونه‌های زیادی از این نوع هدیه‌ها وجود دارد

حدود یک هفته پیش یک خبری منتشر شد مبنی بر این‌که عبدالملکی، وزیر کار، ۶ میلیارد تومان به‌عنوان «هدیه» به علی فروغی، مدیر شبکه سه برای ساخت برنامه‌ای به اسم «میدون» داده‌اند که این رویه بسیار مورد انتقاد کارشناسان و افکارعمومی قرار گرفت، نظر شما در این رابطه چیست؟

بنده از هدیه‌ای که آقای عبدالملکی به مدیر شبکه سه داده، هیچ چیز غیرعادی‌ای نمی‌بینم. موضوع خیلی ساده است؛ دستگاه‌هایی که در حوزه‌های مختلف وظیفه‌هایی بر عهده دارند، برای این‌که وظیفه‌شان در حوزه اجتماعی و در سطح جامعه ترویج کنند، با صداوسیما قرارداد‌هایی می‌بندند. رفتار آقای عبدالملکی یک روال عادی و همیشگی است. برنامه‌هایی که صداوسیما می‌سازد با مشارکت دستگاه‌ها ساخته می‌شود. یکی از وظایف جدی‌ای که وزارت کار بر عهده دارد، نهادینه کردن حمایت از کارآفرینی و جوانان است؛ برنامه «میدون» هم توانمندی‌های جوانان را تقویت می‌کند و خیلی طبیعی است که این وزارتخانه در ترویج وظایف حوزه اجتماعی خودش، بودجه‌هایی را به دستگاه‌ها بدهد. این پرداخت‌ها در گذشته هم بوده و الان هم وجود دارد؛ اصلا چیز غیرعادی‌ای نیست. ما اگر مسئله را به این سمت ببریم که یک ساختار تقابلی با وزیر جوان آقای عبدالملکی داشته باشیم، آن‌وقت هرکاری ایشان انجام دهد می‌شود یک ایراد از آن پیدا کرد. باز هم تاکید می‌کنم این مسئله در ساختار اجرایی کشور کاملا عادی است. نمونه‌های متعددی شبیه به این هدیه در ساختار اجرایی کشور وجود دارد.

نباید، چون عبدالملکی قبلا داور برنامه «میدون» بوده از او ایراد بگیریم که چرا به این برنامه پولی داده است / مگر فسادی اتفاقی افتاده است که منتقد پول دادن وزیر کار به صداوسمیا باشیم؟!

آقای عبدالملکی خودشان قبلا دارو این برنامه بودند و الان باز هم بحث همان سیستم رفاقتی مطرح است!

اشکال این قضیه چه است؟ اگر فسادی صورت گرفته که درست است باید این قضیه را پیگیری کرد، اما این‌که ایشان قبلا در این برنامه داور بودند را به یک ایراد تبدیل کنیم اصلا درست نیست. برنامه «میدون» یک برنامه موفق در حمایت از کارآفرینان است این‌که وزیر کار یک کشور از این برنامه حمایت مالی می‌کند، فساد است؟ مگر فسادی اتفاق افتاده است؟ بنده اصلا چنین چیزی را احساس نمی‌کنم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:۱۲۴۹۲۷، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
1
حتما خودتون هم با این کارهای عادی میونه خوبی دارین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
0
0
چه چیز غیر عادی تری باید اتفاق میفتاد تا شما به غیر عادی بودنش پی ببرین؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
0
0
حتما این حمایتها نتیجه ای هم در بر خواهد داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین