پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱
مدیران کردستان قصد دارند زباله‌ شهرک‌های صنعتی استان را در شهرستان بیجار دفن کنند که جای این سوال دارد، براساس کدام منطق به این نتیجه رسیده‌اند که بیجار را در زیر زباله دفن کنند؟!
شعارسال: اواسط اردیبهشت ماه امسال بود که طی یادداشتی به بحث خطرات پسماندها و لزوم مدیریت آنها در بیجار اشاره کردیم و در کنار آن تصمیم وقت مدیران مبنی بر دفن پسماندهای کل استان کردستان در شهر بیجار را به بوته نقد سپردیم.

از مظلومیت این شهر و اهالی بیجار گفتیم که باید تاوان و هزینه‌های آزمون و خطای طرح‌های بعضا خلق‌الساعه مدیران را با سلامتی خود بپردازند، خواستیم به جای آنکه با اینگونه اقدامات مشکلی بر مشکلات مردمان صبور و قانع این شهر افزوده شود، تلاش‌ها بر رفع دیگر معضلات زیست‌محیطی در این شهر و یا بیکاری و تورم و غیره متمرکز شود.

گفتیم و نگاشتیم که بیجار با قدمتی به درازای تاریخ به سرعت از سکنه خالی می‌شود، نوشتیم و خواستیم به جای تبدیل بیجار به یک زباله‌دان بزرگ، مشکل کمبود آب در این شهرستان که مهاجرت جوانان و خانواده‌ها را در بر داشته است حل کنند، خواستیم و گفتیم آثار باستانی این شهر که به بهانه ساخت سد در زیر آب مدفون می‌شوند را نجات دهید...

تصور کردیم با انتقال صحبت‌ها و دغدغه‌های مردمان این دیار به گوش مسئولان، آنها نیز با درک درست از شرایط از دفن پسماندهای استان در بیجار چشم‌پوشی کرده‌اند و به این باور رسیده‌اند که اگر قادر به حل یکی از هزاران مشکل مردم شهرستان نیستند، حداقل به آنها نمی‌افزایند، اما ...

اما امروز خبر می‌رسد عزم مدیران محترم استان کردستان برای اجرای تصمیم قبلی خود، جزم است و قصد دارند زباله‌های شهرک‌های صنعتی استان را در شهرستان بیجار گروس دفن کنند.

تعیین 4 نقطه در شهرستان بیجار برای دفن زباله، ظلمی آشکار به مردمان این خطه و حیات طبیعی بیجار است، به راستی باید پرسید کدام منطق و استدلالی مدیران مربوط را مجاب به اتخاذ اینگونه تصمیمات کرده است؟

اگر به طور مثال فردا روزی تصمیم‌های به اصطلاح کارشناسانه مسئولان بر آن شد که کل زباله‌های غرب کشور(!) را در بیجار دفن کنند، آنگاه چه پاسخی برای مردم شهرستان خواهید داشت؟

با این تفاسیر باید منتظر تحقق این موضوع هم باشیم و شاید پس از آن نوبت به دفن پسماندها و زباله‌های سراسر کشور در بام ایران هم گام بعدی مدیران دلسوز ما باشد!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری اتاق بازرگانی سنندج، تاریخ انتشار: دوشنبه 12 بهمن 1394، کدخبر: - ، www.snaccim.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین