پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
شهر آبدانان از جمله مراکز شهری استان ایلام است که برخی از مردم از روند دفع زباله‌های شهری در آن گلایه‌هایی دارند و اعتقاد دارند این عدم نظارت صحیح مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده است.
شعارسال: در روزگار کنونی رعایت مسائل بهداشتی برای بالا بردن درصد ضریب سلامتی از جمله موضوعاتی است که همه افراد سعی در انجام آن دارند اگر چه در این بین تنها رعایت بهداشت فردی نمی‌تواند متضمن سلامتی باشد.

رعایت مسائل بهداشتی در اماکن عمومی نیز از جمله مسائلی است که باید به دغدغه آحاد جامعه تبدیل شود و همگان خود را نسبت به شهر و جامعه مسئول بدانند.

قانون‌گذار نیز در زمینه بهداشت برای برخی دستگاه‌ها وظایفی را تعیین کرده تا در سایه اجرای این قوانین بیشتر به ارتقا بهداشت عمومی در جوامع کمک کرده باشد.

بهداشت محیط و شهرداری‌ها از جمله دستگاه‌هایی هستند که بر اساس قانون دارای وظایفی برای ساماندهی وضعیت بهداشتی در شهر‌ها و روستا‌ها است که البته‌گاه به دلیل مشکلاتی این وظایف به خوبی اجرا نمی‌شوند.

شهر آبدانان از جمله مراکز شهری استان ایلام است که برخی از مردم از روند دفع زباله‌های شهری در آن گلایه‌هایی دارند و اعتقاد دارند این عدم نظارت صحیح مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده است.

م- یاری از اهالی شهر آبدانان در این زمینه اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از نقاط شهر شاهد هستیم که زباله‌ها به موقع جمع‌آوری نمی‌شود که ماحصل آن تجمع حیواناتی است که می‌توانند ناقل برخی بیماری‌ها باشند.

وی افزود: در سطح شهر کانال‌های روبازی وجود دارد که زباله‌های زیادی در آنجا ریخته می‌شود ولی شهرداری و بهداشت هیچ برنامه‌ای برای سرپوشیده کردن و یا ساماندهی این کانال‌ها فعلاً انجام نداده‌اند.

خانم ز- شریفی گفت: عدم جمع آوری به موقع زباله‌ها و روباز بودن کانال‌ها سبب شده همیشه ترس داشته باشم که مبادا فرزندانم با نیش این حشراتی که در کنار این زباله‌ها هستند گزیده شوند.

این مسئله که انتقادات زیاد همشهریان آبدانانی را به دنبال داشت مجید عسکری فرماندار این شهرستان را به تکاپو انداخت تا جلسه کار گروه مدیریت پسماند را تشکیل دهد.

فرماندار شهرستان آبدانان در این جلسه اظهار داشت: اهمیت موضوع پسماند‌ها و مشکلات ناشی از آن‌ها بر کسی پوشیده نیست بنابر این برای رسیدن به اهداف این کار گروه باید مصوبات آن با جدیت تمام مورد توجه قرار گرفته و به اجرا در آید.

وی گفت: با توجه به وضعیت اسفناک سایت دفع زباله شهرستان و اعتراضات گسترده مردمی، شهرداری‌ها باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی وضعیت موجود محل دفن زباله‌ها اقدام کنند.

عسکری ادامه داد: با توجه به دفع نامناسب و غیر بهداشتی زباله‌ها در سایت دفع زباله شهرستان مردم حق دارند که نسبت به جایگاه دفع زباله شهرستان اعتراض داشته باشند و این عملکرد نادرست بعضی از دستگاههای متولی است که سبب این اعتراضات شده است.

رئیس کارگروه مدیریرت پسماند شهرستان آبدانان بیان کرد: در صورت کم کاری و عدم توجه به سلامت شهروندان و سرو سامان ندادن دستگاههای متولی به سایت زباله برخورد خواهم نمود.

ابراهیم سبزواری رئیس دادگستری شهرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه‌‌ رهاسازی زباله در کنار جاده زشت شدن چهره طبیعت شهرستان و آلودگی و تخریب محیط زیست را به دنبال داشته که در این زمینه خواستار توقف این روند خواستار می‌باشیم.

رئیس دادگستری شهرستان افزود: یکی از وظایف شهرداری جمع‌آوری و دفع بهداشتی زباله است و اگر شهرداری به این وظیفه قانونی خود عمل نکند و سلامت شهروندان در معرض خطر قرار گیرد برابر قانون با هر کسی که بخواهد سلامت شهروندان را به خطر اندازد برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و اعلام جرم خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: مردم نباید بهای بی‌کفایتی بعضی از مسئولان را در خصوص قصور از وظایف ذاتی خود پرداخت کنند.

حال مردم امیدوارند با توجه به وعده مسئولان شهرستان در برخورد با کسانی که مشکلات بهداشتی را در سطح شهرستان به وجود می‌آورند هر چه سریع‌تر شاهد کاهش این مشکلات باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 آبان 1395، کدخبر: 1222271 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
0
0
دفع زباله در کل شهرهای کشور تبدیل به یک معضل شده است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین