پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: "لایحه قضازدایی" و حذف برخی عناوین مجرمانه از قوانین کشور به منظور رفع بخشی از معضلات قوه قضاییه و مردم هم‌اینک از سوی این قوه در دست پیگیری قرار دارد.
شعار سال:حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی که همراه با رییس قوه قضاییه به خراسان رضوی سفر کرده است، روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان سبزوار افزود: وضعیت ساختار کنونی به لحاظ قانونی و تشکیلاتی بگونه‌ای می‌باشد که خود پرونده‌ساز است.

وی به ابلاغ دستور رییس قوه قضاییه به معاونت حقوقی این نهاد برای تدوین لایحه قضازدایی اشاره و بیان کرد: امکان دارد با توجه به شرایط قانونی و مقررات شرعی برخی موارد عناوین مجرمانه با عنوان تخلف محسوب و در روال اداری با آن موارد برخورد شود.

معاون قوه قضاییه ادامه داد: همچنین تلاش می‌شود با کمک معاونت برنامه‌ریزی، مرکز فناوری و دیگر بخش‌ها این قوه برای برخی عناوین حقوقی راه‌حل غیرقضایی هم پیدا شود.

وی گفت: نشست‌هایی در همین راستا برگزار، راهکار‌هایی آماده و عناوین مجرمانه و حقوقی به دادگستری‌های سراسر کشور ارسال شد که قرار است پژوهشگاه قوه قضاییه آن‌ها را جمع‌بندی و تبدیل به لایحه کند.

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: پس از این اقدامات، لایحه قضازدایی در مسیر قانونی خود شامل هیات دولت، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون حقوقی و قضایی و کارگروه‌ها مربوطه پیگیری خواهد شد.

وی اصلاح قوانین و ساختار‌ها را برای کاهش ورودی پرونده‌ها، یکی از برنامه‌های مهم قوه قضاییه در راستای سند تحول قضایی و گام دوم انقلاب عنوان کرد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه و رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور صبح امروز هفتم بهمن ماه در سفر به شهرستان سبزوار با حضور در گلزار شهدای این شهر به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند.

بررسی مسائل و مشکلات قضایی و حقوقی شهروندان سبزواری و حضور در نشست شورای اداری شهرستان از برنامه‌های این سفر هستند.

مرکز شهرستان ۲۸۵ هزار نفری سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایلنا، تاریخ انتشار:۷ بهمن ۱۴۰۰، کد خبر:118863 /ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین