پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۷۱۵۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
محمد مقیمی گفت: ما برای جذب هیئت علمی در دانشگاه تهران نگاه سیاسی نداریم و قانون باید برای همه اجرا شود. اگر به سابقه هیئت امنای دانشگاه تهران نگاه کنیم می‌بینیم که افراد سیاسی به عنوان هئیت امنا دانشگاه بودند که از جایگاه آن‌ها برای کمک به دانشگاه استفاده شود، اما در این دوره ما نه تنها از افراد سیاسی استفاده نکردیم بلکه از اعضای هیئت علمی خود دانشگاه برای هیئت امنا استفاده کردیم که برخی از افراد مانند آقای قالیباف بنا به دلایلی انصراف دادند.
شعار سال: محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در نشست خبری که امروز برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر جذب برخی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه به صورت غیرقانونی و اقدامات صورت گرفته برای ساماندهی اعضای هیئت علمی گفت: در خصوص اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران و جذب برخی از افراد جنجال‌های زیادی صورت گرفت مخصوصا فردی که رسانه‌ها اسم وی را مطرح کردند این فرد از سال ۹۸ جزو اعضای هیئت علمی نبوده و حکمی ندارد.

وی افزود: از زمانی که من به عنوان رئیس دانشگاه تهران منصوب شدم نه تنها کسی از اعضای هیئت علمی اخراج نشده بلکه در جلسه‌ای که در کمیته جذب برگزار شد ۵ عضو هیئت علمی را برگشت به کار زدم.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: با توجه به اینکه افراد جدیدی جذب دانشگاه شدند هر ساله باید قرارداد این اعضا تمدید شود اگر مسائلی وجود داشته باشد یا این افراد به صورت غیرقانونی جذب شده باشند حتما بررسی می‌کنیم و در مورد آن‌ها تصمیم گیریم.

مقیمی گفت: کمیته‌ای که صلاحیت اخلاقی اساتید را بررسی می‌کند ترکیبی از افراد حقوق دان و با تجربه‌ای است و حتما این اعضا از حضور کسانی که صلاحیت هیئت علمی دانشگاه تهران را ندارند جلوگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه باید قانون جذب اعضای هیئت علمی در خصوص همه افراد اجرا شود، گفت: ما برای جذب هیئت علمی در دانشگاه تهران نگاه سیاسی نداریم و قانون باید برای همه اجرا شود. مدتی هم در خصوص اعضای هیئت امنای دانشگاه تهران در رسانه‌ها بحث‌هایی مطرح شد اگر به سابقه هیئت امنای دانشگاه تهران نگاه کنیم می‌بینیم که افراد سیاسی به عنوان هئیت امنا دانشگاه بودند که از جایگاه آن‌ها برای کمک به دانشگاه استفاده شود، اما در این دوره ما نه تنها از افراد سیاسی استفاده نکردیم بلکه از اعضای هیئت علمی خود دانشگاه برای هیئت امنا استفاده کردیم که برخی از افراد مانند آقای قالیباف بنا به دلایلی انصراف دادند.

وی ادامه داد:، اما متاسفانه در گذشته افرادی که به عنوان فرد سیاسی در هیئت امنای دانشگاه عضو می‌شدند از این طریق به هیئت علمی راه پیدا کردند که این فرآیند‌ها بررسی می‌شود که حق کسی در دانشگاه تهران ضایع نشود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۹ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر:۹۹۲۸۵۵، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
0
0
حتما همینطوره که میگین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین