پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۱۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: معتقدم تجربه بسیار حایز اهمیت است. در حالی که برخی وزرا سابقه ریاست یک اداره را نداشتند، اما وزیر شدند. چه بسا در گذشته هم این اتفاق رخ داده‌است. نشان می‌دهیم که ما به تجربه توامان با علم نگاه منصفانه‌ای نداریم. امروز هم نماینده‌های مجلس نسبت به برخی از وزرا موضع دارند. دلیلی ندارد اگر نماینده‌ها یک روزی به این وزرا رای دادند پس الان انتقاد نکنند.

  شعار سال:  امیررضا واعظی آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در مورد عملکرد اقتصادی دولت و همچنین زمزمه ها در مورد استیضاح‌های احتمالی وزرای اقتصادی و صنعتی از سوی مجلس هم‌سو با دولت نیز گفت: «عرض من این است که اگر بناست اتفاقی در حوزه اقتصاد رخ دهد باید تغییری در این اقتصاد سیاسی، اداری و بروکراسی اداری و اژدهای هفت‌سر ایجاد شود. حالا این اژدهای هفت‌سر را باید با تدبیر از بین برد. اعتقادم این است که تجربه و علم دو بازوی مهم یک مدیر است. یک مدیر باید عالم به کارش باشد و هم تجربه لازم در آن حوزه را داشته‌باشد. از سویی توانایی تصمیم‌گیری نیز از اهمیت به سزایی برخوردار است. تصمیم‌گیری هم مبتنی بر دانش است و فرآیندی هنرمندانه است که باید یک مدیر آن را طی کرده و منجر به تصمیم‌سازی شجاعانه شود. متاسفانه ما از گذشت تا کنون همیشه تلاش کردیم اقتصاد را موضوعی حل کنیم. یعنی ریشه‌ای حل نکرده‌ایم. مثلا از بیکاری می‌گویند و بعد تصمیم می‌گیرند برای حل بیکاری وام بیشتری بدهند یا آنقدر پول در صنعت تزریق می‌کنند تا تولید بیشتر شود.»
 
او ادامه داد: «تنها پول مهم نیست و مولفه‌های دیگر نیز دخیل است. همچنین معتقدم تجربه حایز اهمیت است. در حالی که برخی وزرا سابقه ریاست یک اداره را نداشتند اما وزیر شدند. چه بسا در گذشته هم این اتفاق رخ داده‌است. نشان می‌دهیم که ما به تجربه توامان با علم نگاه منصفانه‌ای نداریم. امروز هم نماینده‌های مجلس نسبت به برخی از وزرا موضع دارند. دلیلی ندارد اگر نماینده‌ها یک روزی به این وزرا رای دادند پس الان انتقاد نکنند. حق نمایندگان است که از وزرا انتقاد کنند.»
 
واعظ آشتیانی تاکید کرد: «اما شاه کلید همه این بحث‌ها این است که اگر نماینده‌های مجلس می‌خواهند وزیر استیضاح کند، قبل از آن باید خودشان را بازخواست کنند که چرا به این افراد رای دادند. آیا رزومه این افراد روی میز شما نبود؟ آیا تجربه لازم را داشتند؟ آیا شاخصه‌هایی که باید یک فرد برای تصدی وزارت داشته‌باشد، مورد ارزیابی و تحلیل قرار دادید؟ اگر این کار را کردید پس الان چرا می‌خواهید استیضاح کنید؟ اگر اشتباه کردید، اصلاح کنید. چقدر خوب است که مجلس نه در این دوره بلکه در همه ادوار به گونه‌ای تصمیم بگیرد و رای اعتماد دهند که به رای‌شان افتخار کنند. همچنین به این باور برسند که حق مردم را به جا آوردند.»
 
او در پایان گفت: «فارغ از این بحث، مقوله اقتصاد و رونق اقتصادی و رونق تولید نیازمند تفکر و منطق عالمانه و در عین حال منصفانه است تا به سمتی برویم که با تولید شرایط تورمی را تغییر دهند. امروز ما هم تورم داریم و هم رکود. امیدوارم دولت رییسی با دیپلماسی بتواند بخشی از این معضلات را حل کند و همچنین تولید را رونق دهد تا در راستای اثر‌گذاری اقتصادی گام بردارد.»
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران  ، تاریخ انتشار: 13 بهمن1400، کدخبر:125576 ، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
0
0
درست می گی اما خودت هم دست کمی نداشتی ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین