پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۳۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس گفت: به دلیل بحث کرونا مجلس ساعت کاریش را کم کرده و هفته دیگر بررسی موضوعات حوزه انتخابیه است و هفته بعد هم دیگر بحث بودجه را داریم و قبل عید نباید منتظر بحث شفافیت باشیم.

شعار سال: «سمیه محمودی»، نماینده مردم شهرضا و سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس، در رابطه با دلایل به نتیجه نرسیدن طرح شفافیت گفت: شفافیت به هر حال یک دیوار شیشه‌ای ایجاد می‌کند. ما یک روز به عنوان نماینده و یک روز به عنوان شخص عادی خواهیم بود. این نیست که ما همیشه در این جایگاه(نمایندگی) قرار بگیریم. شفافیت اتفاق بسیار خوبی است. چه در مجلس و چه جاهای دیگر و یکی از مسائل و مشکلات کشور ما شفافیت است. بنده موافق شفافیت هستم، اما موافق این طرح نیستم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: کمیسیون آئین نامه داخلی وظیفه خود را انجام داده است. در کمیسیون آئین نامه دوبار رای گیری شده است اما، چون طرح نتوانست دو سوم آرا را کسب کند، در کمیسیون دوباره روی آن کار کردیم و به صحن فرستادیم. هیات رئیسه باید شفافیت را در دستور قرار بدهد و چندین ماه هم در دستور است اما، در دستور روز قرار نمی گیرد.
 
محمودی در پاسخ به این که چرا هیئت رئیسه طرح را در دستور کار روز قرار نمی دهد، بیان داشت: اگر طرحی رای نیاورد، دیگر قابل طرح نیست. شاید می‌خواهند روی طرح کار شود که رای بیاورد. باید دو سوم آراء را کسب کند، مثل بقیه طرح‌ها نیست که نصف بعلاوه یک باشد. بیشتر مصوبات کمیسیون آئین نامه داخلی دقیقا همین است. اکثریت به این طرح رای دادند، اما نتوانست دو سوم را کسب کند و اکنون در دستور کار است و با وجود 50 امضا دوباره در دستور کار قرار گرفت.
 
وی تاکید کرد: اگر شفافیت یکبار دیگر به صحن بیاید و رای نیاورد، از دستور کار خارج است و باید هیات رئیسه پاسخگوی این موضوع باشد.
 
نماینده مردم شهرضا در رابطه با بی اطلاعی افکار عمومی از جزئیات این طرح و عدم شفاف سازی نمایندگان افزود: اکنون مردم معیشت شان را مهمتر می‌دانند تا شفافیت، مردم بیشتر معیشت شان و موضوعات این چنینی را در نظر دارند و از مجلس انتظار دارند معیشت شان را دنبال کنند. بنده موافق شفافیت هستم و اگر اتفاق بیفتد کار خیلی بزرگی است.
 
سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی در پاسخ به اینکه در آخر شفافیت چه می شود تصریح کرد: این که چه زمان به نتیجه برسد من نمی دانم، چون به هرحال باید هیات رئیسه در دستور روز قرار بدهد. در دستور هفته است و در دستور روز قرار بدهند و اگر نتوانستند، به صورت یک قانون از آن استفاده کنند. به عنوان‌کسی که روی این طرح کار کرده ام، اگر بگویند که مشکل این طرح چیست؟ می گویم این طرح جامع نیست، این طرح را ما قبول نداریم، کامل نیست، اگر رای نیاورد دیگر قابل طرح نیست.
 
 من به عنوان سخنگو همیشه به عنوان موافق صحبت می کنم، سخنگو هستم و باید از جانب کمیسیون صحبت کنم، اما آن چه که همیشه از آن صحبت کردم قرار بود تغییراتی ایجاد شود و بر اساس تغییرات یکی از ایراداتی که این طرح دارد برطرف شود. وقتی به کمیسیون برگشت  نتوانست نظر مخالفین را اصلاح کند. این نظر شخصی من است.
 
وی در مورد این که تعداد موافقین بیشتر شده است یا خیر افزود: این مسائل را نمیتوانیم مطرح کنیم، چرا که طرح تغییر آن چنانی نکرده تا نظر مخالفین را جلب کرده باشد.
 
محمودی در مورد زمان به نتیجه رسیدن طرح گفت: این طرف سال بعید می دانم. این یکی دو روزه که در دستور کار قرار نمی گیرد، به دلیل بحث کرونا مجلس ساعت کاریش را کم کرده و هفته دیگر بررسی موضوعات حوزه انتخابیه است و هفته بعد هم دیگر بحث بودجه را داریم و قبل عید نباید منتظر بحث شفافیت باشیم.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی دیده با ن ایران  ، تاریخ انتشار:  18بهمن1400، کدخبر:125913 ، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
0
0
در دستور کار قرار نمیگیره چون قرار نیست اجرا بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین