پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
بار‌ها تذکر داده ایم که مدیران وارد حاشیه‌های تبلیغاتی و برنامه‌های انحرافی نشوند. اما گویا گوش شنوایی وجود ندارد. مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهادکشاورزی مدعی آغاز کشت قراردادی برنج در سال آینده برای ارقام پر محصول با سطح زیر کشت ۴۰ هزار هکتاری شده است. این در حالی است که کشور در سنوات مختلف بین ۸۰۰ تا یک میلیون هکتار سطح زیر کشت برنج داشته و رقم ۴۰ هزار هکتاری، آمار قابل اتکایی نیست. همچنین امکان ندارد که وزارت جهادکشاورزی بغیر از ارقام پر محصول (کمتر بازار پسند)، بتواند وارد کشت قراردادی برنج شود. کشت قراردادی برنج در بسیاری از کشور‌ها تابع قواعد ویژه‌ای است که کمتر مورد توجه مدیران جهادکشاورزی قرار گرفته است.

شعار سال: معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی از قراردادی شدن کشت برنج خبر داد.
 
مهاجر اظهار کرد: از فروردین سال آینده ۴۰ هزار هکتار از کشت برنج‌های پرمحصول به صورت قراردادی انجام می‌شود. هم اکنون ۲۵۰ هزار هکتار کشت گندم، ۴۰ هزار هکتار دانه‌های روغنی و ۱۰۰ درصد چغندر قراردادی است.
 
معاونت امور زراعت می‌گوید: از سال گذشته در حوزه گندم قراردادهایی با کارخانجات ماکارونی برای کشت گندم دوروم منعقد شده و هم اکنون به دنبال آن هستیم که کارخانجات صنعتی به حوزه کشت سیب زمینی ورود کنند و تولید این محصول به شکل قراردادی انجام شود.
 
مهاجر گفت: در زمینه سبزی و صیفی پتانسیل ۵ تا ۱۰ میلیون کشت قراردادی به ویژه برای صادرات وجود دارد.
 
وزیر جهاد کشاورزی معتقد است که هیچ محصولی در کشور نباید کشت شود، مگر آنکه مشتری آن مشخص باشد.
 
طبق گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، خیار در کشورهای خارج به عنوان سالاد محسوب می‌شود، بنابراین بر مبنای سفارش مشتری در خارج از کشور می‌توان تولید داخل را ساماندهی کرد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین  ، تاریخ انتشار:  19بهمن1400، کدخبر: ، www.qudsonline.ir،787136

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین