پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۶۹۵۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی معتقد است که با کشت قراردادی برنج؛ می‌توان اقدام به کنترل قیمت‌ها کرد. سازمان محترم بازرسی، بازرسی ریاست جمهوری، وزارت اطلاعات، کمیسیون کشاورزی مجلس، مجمع تشخیص مصلحت و هر سازمان و دستگاه متولی برنامه ریزی، نظارت، بازرسی و امنیت از ایشان بپرسد که چطور با اعمال کشت قراردادی به میزان حداکثر ۲۰ درصد از کل سطح زیر کشت، ادعای کنترل قیمت دارند؟ بپرسید که تفاوت کشت قراردادی کشت برنج با رویه‌های گذشته در چیست (لطفا در صورت دیدن مغایرت یا کم اثر بودگی برنامه‌ها، بلند نخندید، ممکن است باعث رنجش دوستان جهادکشاورزی شود)؟ بپرسید با فرض محال موفقیت در کشت قراردادی ۲۰ درصد ارقام پر محصول، مکانیزم اثرگذاری بر بازار با کدام شیوه دنباله گیری می‌شود (برای کنترل قیمت ها)؟ حوزه کشاورزی کشور را لطفا بازیچه قرار ندهید، این حوزه با بحث امنیت ملی، ارتباط تنگاتنگ دارد.
شعار سال: مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها، کشت قراردادی برنج است تا دست واسطه‌ها کوتاه و از کشاورزان حمایت شود.
 
«شایگان ادیبی» افزود: همه ساله در زمان اوج برداشت برنج، شاهد کاهش قیمت آن و هرچه از زمان عرضه به بازار بیشتر می‌شود، قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: رویکرد وزارت جهاد کشاورزی برای کنترل قیمت‌ها، کشت قراردادی برنج است تا دست واسطه‌ها قطع شده و از کشاورزان حمایت شود و ذخایر استراتژیک کشور از برنج با کیفیت داخلی تکمیل شود.

وی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی با تامین نهاده‌های لازم و کود‌های شیمیایی، از کشاورزان حمایت می‌کند، تصریح کرد: مازندران جز استان‌هایی است که شرایط خوبی برای تولید برنج دارد و پرچم استان مازندران در تولید این محصول استراتژیک برافراشته است.

ادیبی با بیان اینکه مازندران استان اول کشور در کشت‌های بهاره است که برنج غذای ۲۵ میلیون ایرانی را تامین می‌کند، گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای پایداری برنج در کشور و مازندران استفاده شود.

مجری طرح برنج وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: مهمترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی اجرای کشت قراردادی گندم و برنج است که باید گام‌های جدی تری برای این دو محصول برداریم.

وی بیان کرد: کشاورزانی که اقدام به کشت قراردادی برنج کنند برای انجام کشت مجدد و پرورش رتون، نهاده‌های مورد نیاز از محل طرح افزایش تولید برنج در اختیارشان قرار می‌گیرد.

ادیبی با بیان اینکه مازندران استان تاثیرگذار در تولید محصولات اساسی کشاورزی است، گفت: به دنبال تامین نیاز برنج کشور از تولیدات داخلی هستیم تا ذائقه مردم به برنج‌های خارجی تغییر نکند.

وی تصریح کرد: با توجه به تخلیه عناصر اصلی و تاثیرگذار در تولید برنج و تخلیه عناصر فسفر و پتاس خاک‌های شالیزار استان مازندران و فراهم شدن کود‌های مورد نیاز، ضرورت دارد همکاران نسبت به صدور حواله کود‌های شیمیایی پایه برای زراعت برنج به صورت یکجا و توصیه مصرف آن بر اساس دستورالعملی که اخیرا ابلاغ شده، اقدام کنند.
 
تعداد بازدید : 4
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۰۰۲۵، www.agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین