پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۲۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان از پرداخت بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان خبر داد و گفت: این تسهیلات به حدود ۸۶ هزار نفر از بهره‌برداران این بخش پرداخت شده است.
شعار سال: رضا نوری مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان گفت: بانک کشاورزی گیلان با تکیه بر انجام رسالت خود مبنی بر اعتلای بخش کشاورزی همواره سعی می‌کند سمت و سوی پرداخت تسهیلات را در جهت ارتقای این بخش و زیر مجموعه‌های آن هدایت کند.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۳۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۸۵ هزار ۹۳۲ نفر بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شده است.

نوری به تزریق سرمایه و جهت بخشی به طرح‌های کشاورزی اشاره کرد و افزود: تمام تلاش ما در بانک کشاورزی تحقق شعار سال ” تولید، پشتیبانی ومانع زدایی‌ها “است و در همین راستا تا پایان دی ماه سال جاری بیش از یک هزار و ۳۵۴ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون به یک هزار و ۲۶۹ نفر از کشاورزان معرفی شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان جهت خرید کمباین، تراکتور، ادوات و دنباله بند‌ها، ماشین آلات بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی وتجهیزات واحد‌های تولیدی دام و طیور وآبزیان پرداخت شده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان با اشاره به نقش توسعه مکانیزاسیون در افزایش تولید و بهره وری، گفت: استفاده از ادوات مکانیکی و فناوری در کشاورزی و صنایع وابسته با تاثیر چشم گیر بر افزایش بهره وری تولید محصول و کشت کار یکی از ضروری‌ترین روش‌های ابزاری برای توسعه کشاورزی وگامی اساسی برای توسعه پایدار است.

نوری با بیان اینکه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی سرمایه لازم را برای حمایت از واحد‌های کوچک بهره بردار فراهم می‌کند، گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر از دیگر مزیت‌های تسهیلات اشتغال پایدار روستایی است.

وی با اذعان به اینکه پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار در مناطق روستایی در شعب به جدیت بررسی واجرا می‌شود، گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون مبلغ دو هزار و ۷۳ میلیارد ریال تسهیلات به دو هزار و ۶۳۹ نفر بهره بردار برای حمایت از تولید و اشتغالزایی و کمک به توسعه بخش کشاورزی و افزایش تولیدات محصولات کشاورزی که همواره از الویت‌های مهم این بانک بوده پرداخت شده به نوعی که میتوان گفت بانک کشاورزی در این امر عملا در سیستم بانکی استان پیشتاز بوده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اجرای سیاست‌های عمومی کشور در حمایت از تشکیل خانواده و کمک به تامین سرمایه اولیه جوانان برای ازدواج، خاطر نشان کرد: بیش از ۶۵۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۷۶۸ نفر متقاضی از ابتدای سال تاکنون پرداخت شده است.

نوری همچنین از پرداخت تسهیلات چهار درصدی ۷۰۰ میلیون ریال تا یک میلیارد ریالی قرض الحسنه ازدواج به هر یک از زوجین با بازپرداخت ۱۰ ساله خبر داد.

وی با بیان اینکه حمایت از تامین نهاده‌های مورد نیاز بخش کشاورزی همواره در الویت بانک بوده، افزود: مجموعه شعب بانک کشاورزی استان تا پایان‌ی ماه سال جاری به ۳۵ هزار و ۶۵۰ نفر از متقاضیان زیر بخش‌های زراعت، باغداری و دام وطیور مبلغ ۱۲ هزار و ۱۸ میلیارد ریال و همچنین مبلغ سه هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال تسهیلات سلف به ۱۴ هزار و ۱۳۵ نفر بهره بردار بخش کشاورزی پرداخت کرده است.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های شیلاتی استان گیلان نیز نقش مهمی در اقتصاد استان دارد، افزود: تاکنون مبلغ ۵۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۵۱۳ نفر بهره بردار در بخش شیلات و آبزیان پرداخت شده که با توجه به اهمیت و جایگاه بازار مصرف و تجارت آبزیان می‌توان گفت گام موثری در رونق تولید استان بر داشته شده است.

نوری همچنین به نقش و اهمیت دامدار کارت در کمک به رفع چالش نقدینگی دامداران عشایری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: تسهیلات دامدار کارت با معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان و برای همه دامداران دارای احشام گاو و گوسفند به ازای هر راس به ترتیب ۷۰۰ و ۳۰۰ هزار تومان تا سقف ۵۰ میلیون تومان قابل پرداخت است.

وی از پرداخت ۲۰ هزار و ۴۱۲ میلیون ریال تسهیلات به ۹۵ دامدار از ابتدای سال تاکنون اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در قالب دامدار کارت با نرخ کارمزد ۱۱ درصد در اختیار دامداران قرار گرفته تا بتوانند نهاده‌های ضروری خود را تامین کنند.

مدیر امور شعب بانک کشاورزی گیلان با تاکید بر ضرورت بیمه کشاورزی به عنوان ابزار کنترل ریسک در بخش کشاورزی نیز بیان کرد: بیمه کشاورزی به عنوان یک راهکار مهم برای مقابله با مخاطرات طبیعی و در نتیجه کاهش نوسانات درآمدی کشاورزان همواره مورد تاکید است.

نوری با ارایه گزارشی از پرداخت غرامت به کشاورزان گیلانی، گفت: در راستای حمایت از کشاورزان آسیب دیده در سال زراعی ۱۴۰۰_۱۳۹۹ غرامتی بالغ بر ۶۰۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه فروش بیمه نامه محصولات پاییزه تا پایان بهمن ماه سال جاری تمدید شده، افزود: این نوع فروش بدون محدودیت زمانی برای بیمه نامه‌ها جهت سایر محصولات تحت پوشش به غیر از ماهیان گرم آبی و زنبور عسل بوده و با پیگیری بانک کشاورزی، ستاد بیمه کشاورزی و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، ۹ درصد ارزش افزوده از حق بیمه محصولات کشاورزی از تاریخ ۱۳ دی ماه سال جاری حذف و اجرا شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه تحلیلی خبری سایه گیلان، تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۴۵۷۷، sayehgilan.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین