پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۲۸۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
معاون اول رئیس جمهوراز وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی رئیس جمهور خواست طرحی جامع و قابل اجرا برای همکاری در زمینه امنیت غذایی به همراه برنامه زمان بندی و تقسیم وظایف مشخص ارائه دهند.

شعار سال:محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با تبریک ولادت با سعادت امام جواد(ع) و با تاکید بر ضرورت دانش بنیان کردن فعالیت ها و فرایند های مختلف در دولت، اظهار داشت: خوشبختانه کشور ما در زمینه فعالیت های دانش بنیان و فناوری های نوین از پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی برخوردار است و جزو کشورهای پیشرو در این زمینه هستیم.
 
به گزارش فارس، معاون اول رییس جمهور با اشاره به توانمندی های گسترده جوانان تحصیلکرده کشور اظهار داشت: به فضل الهی جوانان تحصیلکرده و مستعد در اقصی نقاط کشور مشغول فعالیت در زمینه فناوری های نوین هستند و از نظر دانش و نیروی انسانی کمبودی نسبت به سایر کشورها نداریم.
 
وی افزود: امروز ۳۰ الی ۳۵ درصد هزینه تمام شده مردم در محصولات غذایی و کشاورزی مربوط به حمل و نقل و فاصله محل تولید با محل مصرف این محصولات است که می توانیم با اتکا به فناوری های نوین و با استفاده از علوم دانش بنیان گام های موثری در کاهش هزینه های تمام شده برای مردم برداریم.
 
معاون اول رییس جمهور از وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رییس جمهور خواست طرحی جامع و قابل اجرا برای همکاری در زمینه امنیت غذایی به همراه برنامه زمان بندی و تقسیم وظایف مشخص ارائه دهند تا این برنامه هر چه زودتر عملیاتی شود و شاهد آثار آن در کاهش وابستگی، صرفه جویی ارزی و کاهش هزینه های سفره مردم باشیم.
 
مخبر با اشاره به ضرورت تدوین برنامه مشترک وزارت جهاد کشاورزی با معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در حوزه امنیت غذایی دانش بنیان اظهار امیدواری کرد برنامه همکاری این دو دستگاه اجرایی هر چه سریعتر نهایی و به الگویی برای دانش بنیان شدن سایر بخش ها تبدیل شود.
 
در این جلسه که معاون علمی رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی حضور داشتند، ستاری گزارشی از پیشنهادات این معاونت به منظور جهش تولید و امنیت غذایی با استفاده از فناوری های نوین ارائه کرد و به تشریح جزییات این پیشنهادات و نتایج آن پرداخت.
 
جهش تولید غذایی با استفاده از فناوری های نوین، تکمیل زنجیره ارزش محصولات دانش بنیان، مدیریت فناوری های اجرایی، توسعه گلخانه های هوشمند، به روز کردن ماشین آلات کشاورزی، توسعه گیاهان متناسب با اقلیم، تولید خوراک های جایگزین برای دام و طیور، ایجاد مزارع نوآوری اصلاح نژاد دام و نباتات و توسعه پرورش دریایی آبزیان از جمله محورهای پیشنهادات معاونت علمی و فناوری رییس جمهور بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد این پیشنهادات در قالب طرحی مشترک و جامع به همراه برنامه زمان بندی برای اجرا، پس از تدوین و تصویب در جلسه هیات دولت ارائه شود.
 
وزیر جهاد کشاورزی نیز در این جلسه بر ضرورت دانش بنیان کردن فعالیت های کشاورزی تاکید کرد و از آمادگی این وزارتخانه برای تسهیل مسیر و پشتیبانی از عملیاتی کردن پیشنهادات مصوب خبر داد.
 
 گفتنی است در راستای توسعه کاربردی فناوری های نوین و فعالیت های دانش بنیان در تمامی دستگاه های اجرایی کشور، جلساتی در معاونت اول ریاست جمهوری تشکیل شده با حضور معاون علمی ریاست جمهوری و سایر دستگاه های اجرایی زمینه های کاربردی کردن دانش نوین و به روز در کلیه فعالیت های دستگاه مربوطه مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب، عملیاتی می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار:  23بهمن1400، کدخبر: 537625، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین