پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
حالا که بنا به شرایط، آمار‌های موثق از افزایش فروش نفت ایران و وصول درآمد‌های آن با وجود تحریم‌ها حکایت دارند، مسئولان باید مراقب باشند آمریکائی‌ها در برجام این تحریم‌های خنثی شده را امتیاز جا نزنند.
شعار سال: در حالی که خوشبختانه این روز‌ها شاهد افزایش فروش نفت و ترک خوردن دیوار تحریم‌ها هستیم و ماه به ماه صادرات نفت ایران در حال افزایش است باید به این نکته توجه داشت که روند فعلی فروش نباید تاثیر چندانی روی برجام داشته باشد و نباید به نوعی امتیاز دهی تلقی شود.

از سویی دیگر خبرگزاری رویترز هم طی گزارشی نوشت: برآورد شرکت‌های ردیابی نفتکش‌ها نشان می‌دهد، صادرات نفت ایران برای نخستین بار در سه سال گذشته به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است. به نوشته این گزارش، شرکت مشاوره پترو لجستیک که محموله‌های نفت را ردیابی می‌کند، اعلام کرده بود صادرات نفت خام ایران در دسامبر ۲۰۲۱ به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

در همین راستا، شرکت تَنکِرتِرَکِرز که یک شرکت رهیابی محموله‌های نفتی در سراسر جهان است، در واکنش به این گزارش رویترز، در توئیتی نوشت: «شما نمی‌توانید چیزی را که نمی‌بینید رهیابی کنید؛ ما یک میلیون بشکه در روز را در ماه دسامبر ۲۰۱۹ و یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه در روز در مارس ۲۰۲۱ رهیابی کرده بودیم.» به گزارش فارس، این توئیت شرکت تَنکِرتِرَکِرز نشان می‌دهد که ارقام صادرات نفت ایران بسیار بیشتر از رقمی است که رویترز اعلام کرده است.

حالا به گفته بسیاری از کارشناسان این موضوع تبدیل شده است به یکی از مصادیق عینی شکست سیاست فشار حداکثری علیه فروش نفت ایران که چندی قبل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا رسما به آن اعتراف کرد و گفت: کارزار فشار حداکثری دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه تهران یک شکست فاحش بوده است. ترامپ همچنین وعده داده بود که با اعمال فشار حداکثری به جمهوری اسلامی، جامعه بین‌الملل را علیه ایران متحد کند که اینگونه نشد و عکس تمامی این موارد محقق شد.

این در حالی بود که طی چندسال اخیرتحریم‌های نفتی تبدیل شده بود به یکی از اهرم‌های مهم آمریکایی‌ها برای فشار به ایران و آن‌ها همواره تلاش کرده‌اند با انواع ترفند‌ها و جریمه‌ها مانع از فروش نفت ایران و وصول درآمد‌های ناشی از آن شوند.

اما نکته‌ی مهمی که در این میان وجود دارد این است، حالا که بنا به شرایط مختلف آمار‌ها و گزارش‌های موثق از افزایش فروش نفت ایران و وصول درآمد‌های آن با وجود تحریم‌ها حکایت دارند، مسئولان باید مراقب باشند آمریکائی‌ها در مذاکرات وین این تحریم‌های خنثی شده را به عنوان امتیاز به ما نفروشند.



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نقتی ها، تاریخ انتشار:۲۵ بهمن ۱۴۰۰، کدخبر: ۶۲۵۸۹، naftiha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین