پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۱۳
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
وزیر جهاد کشاورزی گفت: حفر چاه‎های متعدد ظرف سال‌های گذشته باعث آسیب به قنات‌ها و خشکیدن برخی از آنها در سطح کشور شده است.

شعارسال: محمود حجتی در جمع مسئولان سبزوار گفت: مسئولان توجه مناسبی به حوزه قنات ندارند و اعتبارات محدودی برای احیا و مرمت آنها اختصاص می دهند.

وی ادامه داد: با توجه به وجود قناتهای متعدد در استان خراسان رضوی موضوع جذب اعتبارات ملی و استانی بدین منظور در دست پیگیری است.

در پی حادثه جان باختن 6 مقنی در جریان لایروبی مسیر قنات روستای کسکن سبزوار وزارت جهاد کشاورزی اخیرا 30 میلیارد ریال از محل برای احیا و لایروبی قناتهای این شهرستان اختصاص داد.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین گفت: آسیبهای حوزه تولید و عرضه گوشت مرغ در کشور شناسایی شده و رفع آنها در یک برنامه بلندمدت در حال انجام است.

وی افزود: به منظور تنظیم قیمت، روزانه 700 تن گوشت مرغ از بازار در سطح کشور جمع آوری و هنگام افزایش تقاضا به مردم عرضه می شود.

حجتی در ادامه به موضوع کشت گلخانه ای اشاره و بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات مناسبی برای توسعه فضای گلخانه ای اختصاص داده لذا کشاورزان باید از این فرصت در جهت توسعه فضای گلخانه ای و کاهش مصرف آب استفاده کنند.

وی گفت: با توجه به وجود نیروی انسانی توانمند در حوزه کشت گلخانه ای، وزارت جهاد کشاورزی آمادگی برگزاری کلاسهای تکمیلی را برای داوطلبان در حوزه دارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این جمع گفت: خسارات کشاورزان توسط صندوق بیمه کشاورزان پرداخت نشده لذا این امر نیازمند توجه ویژه دولت است.

رمضانعلی سبحانی فر همچنین به تولید سالانه دو هزار و 500 تن ماهی در سبزوار اشاره و بیان کرد: تاسیس کارخانه تولید غذای آبزیان در این منطقه باید در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار ویژه سبزوار هم گفت: به رغم کم شدن بارندگیها در چند سال اخیر دولت توانسته با تدبیر و برنامه ریزی مدون بخش کشاورزی را احیا کند.

احمد برادران افزود: امروز با سیاستگذاری مناسب دولت در این بخش، کشور توانسته به استقلال و ثبات کشاورزی سالهای گذشته بازگردد.

وی همچنین به فعالیت 20 هزار بهره بردار کشاورزی در سبزوار اشاره و بیان کرد: امید است با بهبود بازده و بهره وری بخش کشاورزی اشتغال در منطقه افزایش یابد.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 27آبان1395، کدخبر: 245890: www.mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین