پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۳
محمد مهاجری فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: افرادی در کشور بلافاصله خیمه‌ای از شعار بر روی بیانات رهبری می‌زنند و عملنا باعث می‌شوند این اتفاق صورت نگیرد. وقتی شما موضوع را به شعار تبدیل می‌کنید و بعد برای تحقق این شعار تشکیلات راه انداخته و بودجه و هزینه تعیین می‌کنید، همین میشود که امروز می‌بینیم.

شعار سال:محمد مهاجری فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: افرادی در کشور بلافاصله خیمه‌ای از شعار بر روی بیانات رهبری می‌زنند و عملنا باعث می‌شوند این اتفاق صورت نگیرد. وقتی شما موضوع را به شعار تبدیل می‌کنید و بعد برای تحقق این شعار تشکیلات راه انداخته و بودجه و هزینه تعیین می‌کنید، همین میشود که امروز می‌بینیم.
هرگاه نظرات رهبری را به فضای اداری و رسمی کشور کشاندند، از دور عملیاتی و اجرایی شدن خارج شده است.
 اخیرا موضوع «جهاد تبیین» توسط رهبر انقلاب مورد تأکید قرار گرفت. در سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷، ایشان در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش، گفتند: امروز نیز مقابله با تهاجم دشمن برای تحریف واقعیت‌ها، دستاوردها، پیشرفت‌ها و اقدامات حماسه‌آمیز نظام اسلامی نیازمند یک حرکت دفاعی و تهاجم ترکیبی با محوریت فریضه فوری و قطعی «جهاد تبیین» است.
 
در این خصوص محمد مهاجری  در خصوص شرط تحقق این مطالبه در کشور، گفت: جهاد تبیین که رهبری بیان کردند اشاره به آن دارد که جلوی تحریف تاریخ گرفته شود و وقایعی که محقق می‌شود وارونه جلوه داده نشود. به نظرم شرطش این است که اول مسئولان بلند پایه کشور این را اجرا کرده و اجازه ندهند هیچ اتفاقی به دروغ در جامعه منعکس شود و اگر از مسأله‌ای اطلاع ندارند در مورد آن صحبت نکنند. دوم اینکه، کارها به سیستم اداری و بوروکراسی ختم نشود به این خاطر که هرگاه نظرات رهبری را به فضای اداری و رسمی کشور کشاندن، از دور عملیاتی و اجرایی شدن خارج شده است در واقع جهاد تبیین باید توسط آحاد مردم صورت بگیرد و هر کسی برای خودش احساس وظیفه کند که این جهاد را انجام دهد.
 
این فعال رسانه‌ای اصولگرا در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری، چرا جهاد تبیین تا امروز شکل نگرفته است، گفت: به این دلیل که نظرات و دستورات رهبری دچار شعار می‌شود. افرادی در کشور بلافاصله خیمه‌ای از شعار بر روی بیانات رهبری می‌زنند و عملا باعث می‌شوند این اتفاق صورت نگیرد. وقتی شما موضوع را به شعار تبدیل می کنید و بعد برای تحقق این  شعار تشکیلات راه انداخته و بودجه و هزینه تعیین می‌کنید همین میشود که امروز می‌بینیم.
 
جهاد تبیین کاملا مردمی است
 
وی ادامه داد: این موضوع کاملا مردمی است. شهروندان کشور می‌توانند در فضای مجازی و رسانه‌ای در این مورد اقدام کنند. راهش این است مردم آنچه را که تحریف شده و درست می‌دانند، در جهت رفع آن اقدام کنند. برای این کار باید فضای آزاد وجود داشته باشد تا رسانه‌ها فعالیت کنند و آن تحریفی که شکل گرفته برای مردم روشن و بعد تبیین شود. در مقام تبیین عصبانیت و ناسزا گفتن و محکوم کردن وجود ندارد، بلکه باید سعه صدر، زبان خوش و تحمل دیگران را داشت. در صورت تحریف باید ابعاد آن مشخص شود و یک گفتگوی طرفینی و سالم بدون اینکه افراد همدیگر را متهم کنند شکل بگیرد.
 
اگر هیچ سازمانی ورود نکند این جهاد شکل خواهد گرفت
 
محمد مهاجری با اشاره به ورود نهاد و سازمان‌ها در این عرصه، افزود:‌ به نظرم اگر هیچ سازمانی ورود نکند این جهاد شکل خواهد گرفت، در غیر این صورت مثل مواردی در گذشته به نتیجه نخواهد رسید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری جماران ، تاریخ انتشار: 29 بهمن1400، کدخبر:1541909 ، www.jamaran.news

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
0
مگه می شه توی ایران سازمان های دولتی نخود آش نباشند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین