پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۳۷۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
وزارت خارجه و سفارت ایران در اوکراین پیش از حمله روسیه به اوکراین تنها از اتباع ایرانی در اوکراین درخواست کرده بودند که هوشیاری خود را حفظ کنند؛ اما پس از حمله روسیه اعلام کردند اتباع ایرانی به هر شکل ممکن از اوکراین خارج شوند.

شعار سال: با تشدید جنگ در اوکراین و در شرایطی که وزارت خارجه تلاش دارد پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین، اتباع ایرانی را از این کشور خارج کند، وزیر امور خارجه مجارستان در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی، قول مساعد همکاری و کمک کشورش به خروج اتباع ایرانی از طریق لهستان و مجارستان را داده است.
 
در تماس تلفنی "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران و "پیتر سیارتو" وزیر امور خارجه مجارستان در خصوص بحران اوکراین و همکاری برای تسهیل بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به کشورمان گفتگو و تبادل نظر شد و وزی رخارجه مجارستان قول مساعدت به خروج ایرانیان از اوکراین را داد.
 
بر اساس اعلام وزارت خارجه، وزیر امور خارجه ایران در این گفتگو از همتای مجارستانی خود خواستار کمک های انسان دوستانه این کشور برای تسهیل روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق خاک مجارستان به کشورمان شد.
 
امیر عبداللهیان یادآور شد شهروندان ایرانی از جمله دانشجویان، خانواده دیپلمات ها و سایر ایرانیان مقیم اوکراین، خواهان ورود به مرزهای لهستان و مجارستان برای بازگشت به کشورمان می باشند.

وزیر امورخارجه مجارستان نیز در پاسخ تاکید کرد، کشورش برای پیگیری انتقال شهروندان ایرانی از طریق خاک مجارستان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد و دستورات لازم برای پذیرش ایرانیان بدون نیاز به ویزا در خاک مجارستان و فراهم آوردن تسهیلات فوری برای بازگشت آنان به کشورمان را صادر خواهد کرد.
 
دکتر امیرعبداللهیان از اهتمام دولت مجارستان برای کمک و ارائه تسهیلات لازم به ایرانیان مقیم اوکراین برای خروج امن از این کشور قدردانی کرد.
 
گفتنی است وزارت خارجه و سفارت کشورمان در " کی یف" پیش از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین و در شرایطی که طی هفته های اخیر احتمال حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین تیتر نخست خبرهای رسانه های جهان بود، تنها از اتباع ایرانی در اوکراین درخواست کرده بودند که هوشیاری خود را حفظ کرده و با سفارت خانه در تماس باشند.
 
پس از حمله روسیه به اوکراین اما سفارت کشورمان در کی یف دیروز از اتباع ایرانی درخواست کرد به هر شکل ممکن از این کشور خارج شوند و این در حالی است که به دلیل شرایط جنگی هیچ پروازی از اوکراین انجام نمی شود و اتباع ایرانی در صورت ادامه وضعیت جنگی، باید به صورت زمینی اوکراین را ترک کنند.


سفارت ایران در کی یف/ عکس آرشیوی
 
بسیاری از کشورها طی 2 هفته گذشته از اتباع خود خواسته بودند اوکراین را ترک کنند اما وزارت خارجه ایران قبل از آغاز حملات روسیه به اوکراین این هشدار و توصیه را مطرح نکرده بود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی  عصر ایران، تاریخ انتشار:  6  اسفند 1400، کدخبر: 828639،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین