پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲
خطیب زاده مدعی شده است که بحران اولیه در مورد ایرانیان مقیم اوکراین تقریبا تمام شده و درپی این موضوع هستیم که پرواز دیگری را برای جمعه آماده کنیم. در حال حاضر فقط در لهستان بیش از ۶۰۰ نفر از ایرانیان (احتمالا دانشجویان ایرانی) در ورشو و شهر‌های مرزی پذیرایی و اسکان داده شده‌اند. تمام دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین را تشویق کردیم که به ایران بازگردند و بیشتر از این در این کشور نمانند.

شعار سال:سخنگوی وزیر خارجه گفت تقریبا همه‌ ایرانیان از اوکراین خارج شده‌اند و تعدادی به خواست خود در برخی شهرهای این کشور باقی مانده‌اند.
 
سعید خطیب زاده چهارشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی افزود: فاز اول و دوم خروج ایرانیان از اوکراین تقریبا به پایان رسیده و اکنون در مرحله ای قرار داریم که تعدادی از ایرانیان در شهرهای مختلف این کشور  به شکل پراکنده به خواست خود باقی مانده‌اند.
 
وی افزود: همه ایرانیان مقیم را تشویق کردیم اوکراین را ترک کنند و بیش از این در شهرهای مختلف این کشور باقی نمانند. با توجه به اینکه از مرزهای مختلف رومانی، لهستان، مولداوی و مجارستان و بیشتر مرزها گزارش داریم، رفت و آمد آرام انجام می‌شود.
 
خطیب‌زاده ادامه داد: بحران اولیه درباره ایرانیان تقریباً تمام شده و اکنون در حال آماده سازی پروازی دیگر برای جمعه هستیم.
 
وی یادآور شد: تا اکنون فقط در لهستان نزدیک ۶۰۰ نفر از ایرانیان در ورشو و شهرهای مرزی پذیرایی و اسکان داده شده‌اند و همینطور در رومانی، آمار به شکل تصاعدی در حال افزایش است، البته آمارهایی از ایرانیان مقیم اوکراین وجود دارد. همه را تشویق می کنیم به ما اطلاع دهند که در کدام شهرها هستند و یا اینکه حرکت کنند تا ما به فاز سوم خروج ایرانیان را طی چند روز مهیا کنیم.
 
نخستین هواپیمای حامل دانشجویان ایرانی مقیم اوکراین از مبدا لهستان، روز گذشته(سه شنبه) وارد فرودگاه امام خمینی(ره) شد.
 
این پرواز با پیگیری وزارت امور خارجه و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برای بازگشت هموطنان ایرانی مقیم اکراین به کشور انجام گرفته بود و تعداد ۱۰۰ دانشجو و هموطنان مقیم اوکراین از طریق لهستان به کشور بازگردانده شدند.

لازم به توضیح است که منظور ایشان خروج دانشجویان بوده و ایرانیان مقیم اوکراین که پاسپورت اوکراینی داشته باشند، بدلیل فراخوان به سربازی برای شهروندان ۱۸-۶۰ سال، امکان خروج ندارند.

ادعای خروج تمامی دانشجویان ایرانی از اوکراین و تشکر از وزارت امور خارجه

در همین رابطه، منوچهر مرادی سفیر ایران در اوکراین بیان داشته است که: تعداد قابل توجهی از ایرانی‌های مقیم اوکراین به دلیل این‌که پاسپورت اوکراینی دارند و دولت اوکراین فراخوان سربازی داده است، امکان خارج شدن از خاک اوکراین را ندارند.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  پانا، تاریخ انتشار:11 اسفند 1400، کدخبر: 1260586، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین