پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۷۴۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
ادعا‌های محمودزاده وزارت راه و شرط و گرو کشیدن‌ها در ارایه آمار خانه‌های خالی را یادتان هست؟ انتقادات ما از شیوه تعامل ایشان با شهروندان را؟ حالا گزارش رسیده که (به نقل از رحیمی مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان مالیات) از ۵۶۸ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، تنها بین ۵۰ تا ۶۰ مالک برای پرداخت مالیات واحد‌های مسکونی خالی اقدام کرده اند. سلام بر محمودزاده، درود بر معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی! حالا با مالیات این ۶۰ نفر چی بپوشیم! یادمان نرود که رفتار با شهروندان اسلوب خاصی دارد که بسیاری از مدیران متاسفانه به دلایلی چند رعایت نمی‌کنند.

شعار سال: جهانگیر رحیمی گفت: از ۵۶۸ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، بین ۵۰ تا ۶۰ مالک مالیات خود را پرداخت کرده اند.

طبق قانون مالیات بر خانه‌های خالی، مالکان این واحد ها ابتدا تا 30 بهمن برای پرداخت مالیات فرصت داشتند که این مهلت تا 10 اسفند تمدید شد.
 
مدیرکل دفتر طراحی و تحلیل فرآیند‌های مالیاتی سازمان مالیات گفت: بر اساس پیامک‌هایی که برای صاحبان خانه‌های خالی ارسال شده، آنها وقت دارند تا پایان امروز ۱۰ اسفند، نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.
 
به گفته رحیمی اگر ملک کسی به اشتباه جزو خانه‌های خالی ثبت شده است، از طریق درگاه خدمات الکترونیک وزارت راه و شهرسازی، می‌تواند عدم پذیرش خود را اعلام کند.
 
بر اساس قانون مالیات خانه‌های خالی مصوب آذرماه سال گذشته، اگر واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۱۲۰ روز خالی از سکنه باشد،  مشمول مالیات می‌شود و به ازای هر ماه بیش از زمان مذکور،  ماهانه مشمول مالیاتی بر مبنای مالیات بر درآمد اجاره به شرح ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات متعلقه، سال دوم معادل ۱۲ برابر مالیات متعلقه و سال سوم به بعد معادل ۱۸ برابر مالیات متعلقه خواهد شد


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار: 10 اسفند 1400، کدخبر: ، www.yjc.news،8074705

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین