پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱
محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در اظهاراتی با اشاره به روابط ایران و عربستان گفت: « ایران همسایه ما است و ما نمی‌توانیم از هم رهایی یابیم و باید به دنبال راه هایی برای همزیستی با یکدیگر باشیم.»

  شعار سال:ولیعهد سعودی در اظهاراتی گفت که بهتر است اختلافات را با ایران حل کرد و به دنبال راهی برای همزیستی بود.
 
محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در اظهاراتی با اشاره به روابط ایران و عربستان گفت: « ایران همسایه ما است و ما نمی‌توانیم از هم رهایی یابیم و باید به دنبال راه هایی برای همزیستی با یکدیگر باشیم.»
 
 به گزارش الجزیره، محمد بن سلمان در ادامه با بیان اینکه تهران و ریاض در ماه های گذشته تاکنون چند بار با یکدیگر مذاکره کرده اند، گفت که باید مسائل و اختلافات را با ایران حل کرد.
 
او گفته است: آن‌ها همسایه ما هستند و برای همیشه همسایه ما خواهند بود، ما نمی‌توانیم و آنها نمی‌توانیم از هم رهایی یابیم، پس بهتر است کار‌ها را مرتب کنیم و به دنبال راه‌هایی باشیم که بتوانیم با هم زندگی کنیم. در عرض چهار ماه‌ها بحث‌هایی داشتیم و اظهارات بسیاری از مقامات ایران شنیده‌ایم که در عربستان سعودی از آنها استقبال می‌کنیم و به جزئیات این گفتگو‌ها ادامه می‌دهیم. امیدوارم بتوانیم به جایگاهی برسیم که برای هر دو خوب باشد و آینده روشنی برای عربستان سعودی و ایران دارد.
 
او در ادامه با اشاره به توافق هسته‌ای ایران مدعی شد: من فکر می‌کنم هر کشوری در جهان که بمب هسته‌ای داشته باشد خطرناک است، بنابراین ما نمی‌خواهیم شاهد توافق هسته‌ای ضعیفی با ایران باشیم که در پایان به همین نتیجه ختم شود.
 
محمد بن سلمان همچنین با ابراز امیدواری برای حل مشکلات بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها اظهار کرد که ریاض، رژیم صهیونیستی را دشمن خود نمی‌داند بلکه به عنوان یک متحد بالقوه در بسیاری از منافعی که می‌توان با یکدیگر همکاری کرد نگاه می‌کند، اما برخی از مسائل باید قبل از رسیدن به آن حل شود.
 
او در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما رابطه‌ای طولانی و تاریخی با آمریکا داریم و هدف ما در عربستان سعودی حفظ و تقویت آن است. ما منافع سیاسی، اقتصادی، امنیتی، دفاعی، تجاری زیادی داریم و فرصت بسیار خوبی برای ترویج همه این منافع داریم. ما می خواهیم آن‌ها را در همه زمینه‌ها تقویت کنیم. هیچ کس حق دخالت در امور داخلی ما را ندارد، این موضوع مربوط به ما سعودی هاست و هیچ کس نمی‌تواند کاری در این زمینه انجام دهد.
 
پیش از این فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی گفته بود با وجود عدم پیشرفت قابل توجه تاکنون، مشتاقانه به دنبال دور پنجم مذاکرات با ایران هستیم.
 
ایران و عربستان سال گذشته مذاکرات مستقیمی را با ایران در بغداد- پایتخت عراق – آغاز کردند.        
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1400، کدخبر: 8076773، www.yjc.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین