پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۳۶۷
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
رئیس بنیاد مستضعفان از واگذاری ۲۶ دستگاه با اعتبار ۵۲ میلیارد تومان به سیستم بهداشتی و درمانی کشور خبر داد.
شعار سال: سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان در آیین واگذاری ۲۶ دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل به مناطق محروم کشور اظهار کرد: یکی از خدماتی که بنیاد مستضعفان در سال‌های گذشته و به ویژه در ایام کرونا در سطح کشور به خصوص مناطق محروم ارائه کرده است موضوع خدمات بهداشتی و درمانی است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس بنیاد مستضعفان طبق اعلام نیاز وزارت بهداشت اقدام به ارائه این خدمات کرده است، به طوری که در فاز‌های ابتدایی چندین دستگاه آمبولانس تجهیز شده در اختیار این وزارتخانه قرار داد.

وی با اشاره به سفارش و خرید بنیاد مستضعفان از ایران خودرو گفت: آمبولانس‌هایی که در اختیار وزارت بهداشت و مراکز سلامت بنیاد قرار داده می‌شود همگی از تولیدات داخلی است و این آمبولانس‌ها از ایران خودرو خرید و در ادامه تجهیز شده است.

فتاح ادامه داد: امروز ۲۶ دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل به وزارت بهداشت واگذار خواهد شد که با آمبولانس‌های قبلی تعداد آن‌ها به ۶۱ دستگاه خواهد رسید.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تمامی این آمبولانس‌ها با وسایل خوبی تجهیز شده‌اند به طوری که برخی از آن‌ها مجهز به آی‌سی‌یو هستند.

وی با بیان اینکه برای خرید هر دستگاه آمبولانس ۲ میلیارد تومان هزینه ثبت شده است، تصریح کرد: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان صرف خرید آمبولانس و ۵۰۰ میلیون تومان هم هزینه تجهیز هر آمبولانس شده است.

فتاح با بیان اینکه برخی از این آمبولانس‌ها در اختیار مراکز جامع سلامت بنیاد مستضعفان در مناطق مختلف کشور قرار خواهد گرفت، گفت: در حال حاضر ۴۱ مرکز جامع سلامت توسط بنیاد احداث شده است که از امروز هر کدام از این مراکز به یک یا دو آمبولانس مجهز خواهند شد و مابقی آمبولانس‌ها به مناطق در نظر گرفته شده که همگی جزو مناطق محروم هستند قرار خواهد گرفت.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: قطعاً این اقدام بنیاد مستضعفان برای خدمت‌رسانی به هموطنانمان در مناطق محروم موثر خواهد بود و بنیاد این مسیر را ادامه خواهد داد تا ان‌شاءالله جایی در کشور نداشته باشیم که از نداشتن آمبولانس محروم باشد.

وی گفت: هزینه خرید ۲۶ دستگاه آمبولانس در این فاز مبلغ ۵۲ میلیارد تومان بوده است.

فتاح همچنین با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای فعالیت شرکت‌ها و زیرمجموعه‌های بنیاد وجود ندارد، گفت: بنیاد هیچ اطلاعات محرمانه‌ای ندارد و در واقع شرکت‌هایی که در بورس می‌روند معنی ندارد که اطلاعات آن‌ها محرمانه باشد و تاکید ما بر همین مسئله بوده و هست.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شهر، تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۸۵۷۶، www.shahr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین