پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
ابراهیم رئیسی در پاسخ به نامه محمد شریعتمداری خطاب به معاون اول رئیس جمهور، با تغییر سه تن از اعضای هیئت امنای موزه ملی کار، موافقت کرد.
شعار سال: علی حسینی (مدیر موزه ملی کار) اعلام کرد: جناب آقای رئیسی با درخواست آقایان محمد شریعتمداری، علی اصغر مونسان و سیدعباس صالحی وزرای محترم سابق در دولت دوازدهم، با جایگزینی وزرای محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای ایشان در هیات امنای موزه ملی کار، موافقت کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که جلسه هیات امنای موزه ملی کار، با حضور وزرای محترم یادشده، در اولین فرصت ممکن، تشکیل گردد تا ضمن اطلاع ایشان از اقداماتی که تاکنون صورت گرفته و همچنین بررسی مسائل و مشکلات موزه و احتمالا انجام تغییراتی در مورد چگونگی اداره آن، تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

علی حسینی درباره برخی اقدامات انجام گرفته، گفت: موزه ملی کار، برای اولین بار در کشور، به منظور حفظ دستاورد‌ها و میراث کشور در زمینه‌های کار و تولید، گسترش فرهنگ کار، معرفی مشاغل مختلف به مردم، بخصوص نسل جوان، نمایش روند توسعه ابزار‌ها و تجهیزات کار و همچنین جمع آوری و حفظ اسناد و مدارک مربوط به کار و تولید، به ثبت رسیده و مجوز لازم را هم از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دریافت کرده است. برای تشکیل موزه ملی کار، در اوایل سال جاری، شهرداری تهران، محل مناسبی را در منطقه ۷، که ساختمانی درحدود ۸۰۰ متر مربع نیز در آن واقع است، در اختیار هیات امنای موزه قرارداد. از آنجا که ساختمان مذکور نیاز به بازسازی و آماده‌سازی داشته، با همکاری و مساعدت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کمک محدود چند شرکت زیر مجموعه آن، از جمله شستا، اقداماتی صورت گرفته است. همچنین متعاقب بازسازی‌های اولیه، تلاش شده تا با استفاده از ابزارها، عکس‌ها و اسناد موجود و خریداری شده، نحوه انجام کار در برخی از مشاغل به معرض نمایش گذاشته شود. هم اکنون موزه در مرحله رفع برخی از نواقص تاسیساتی و طراحی و چیدمان اشیاء، عکس‌ها و اسناد قرار دارد. امیدواریم با تهیه و نصب ویترین‌های لازم، بتوانیم هرچه زودتر، موزه ملی کار را برای بازگشایی جهت بازدید عموم مردم آماده کنیم.

مدیرعامل موزه در پایان گفت: امیدواریم با ایجاد این تغییراتی که در هیئت امنای این موزه صورت گرفته و حمایت دولت، شهرداری و شرکت‌ها و افراد حامی موزه، شاهد توسعه کار آن باشیم و بتوانیم طبق برنامه پیش بینی شده، موزه ملی کار را در هفته کارگر سال آینده افتتاح کنیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۰۵۳۴۹، www.ilna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین