پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
وحید حاج سعیدی می‌نویسد که در همه جای دنیا رسم است از فرایند و مراحل تولید برخی وسایل نظیر خودرو، کشتی، قطار و هواپیما فیلم مستند تهیه می‌شود که اتفاقاً این مستند‌های صنعتی بسیار جذاب و تماشایی هستند؛ در کشور ما نیز، فیلم سازی درباره مراحل تولید، پیش‌فروش، فروش فوری، خدمات پس از فروش، شماره‌گذاری و... خودرو آغاز شده که عمدتاً مردم و دو خودروساز بزرگ بازیگران اصلی آن هستند. فیلمی ساخته شده در ژانری نوپدید و ترکیبی از ژانر‌های درام، کمدی، ملودرام، تخیلی، جنایی و حتی سینمای وحشت!
شعار سال: در همه جای دنیا رسم است از فرایند و مراحل تولید برخی وسایل نظیر خودرو، کشتی، قطار و هواپیما فیلم مستند تهیه می‌شود که اتفاقاً این مستند‌های صنعتی بسیار جذاب و تماشایی هستند.
اما از آنجایی در کشور‌مان ما گاهی اوقات فیلم‌سازان از آن طرف تراس به زمین می‌افتند، مدت‌هاست به‌جای ساخت فیلم مستند صنعتی، ساخت یک سریال مستند سنتی درباره مراحل تولید، پیش‌فروش، فروش فوری، خدمات پس از فروش، شماره‌گذاری و... خودرو آغاز شده است که عمدتاً مردم و دو خودروساز بزرگ بازیگران اصلی آن هستند. این سریال در یک ژانر نوپدید ساخته شده است که در صنعت فیلم‌سازی یک پدیده محسوب می‌شود و ترکیبی از ژانر‌های درام، کمدی، ملودرام، تخیلی، جنایی و حتی سینمای وحشت است.
 
در بخش‌هایی از این فیلم ما می‌بینیم در حالی که قیمت خودرو در طی چند ماه چند برابر می‌شود، ولی خودروسازان معتقدند که هنوز در حال ضرر دادن هستند و فیلم هندی می‌شود. در یک سکانس کمدی از این فیلم می‌بینیم با وجود اینکه ملت مشتاقانه و بدون هیچ چشمداشتی از ماه‌ها قبل برای خرید خودرو‌های این شرکت‌ها اعلام آمادگی می‌کنند و گونی گونی پول بی‌زبان را به حساب این شرکت‌ها جهت پیش‌فروش واریز می‌کنند، در این شرکت‌های خودروساز «معاونت بازار‌یابی» نیز وجود دارد!
 
در ژانر وحشت ۵۰ تا خودرو به هم می‌خورند و تا خرتلاق در هم می‌لولند، ولی کیسه هوای هیچ‌کدام باز نمی‌شود؛ اما کارگردان بلافاصله از وحشت به کمدی سوئیچ می‌کند و خودروساز مثل سیامک انصاری بدون لبخند زدن اعلام می‌کند زاویه و شدت برخورد به‌گونه‌ای نبوده که کمربند‌ها عمل کنند! پارادوکس‌های موجود در این فیلم هم در نوع خود بی‌نظیرند. در حالی که همه‌ساله این شرکت‌ها چندین بار از سوی سازمان تعزیرات به پرداخت جریمه‌های کلان محکوم می‌شوند، در انتهای سال به‌عنوان شرکت‌های تجاری برتر شناخته می‌شوند و جایزه می‌گیرند و با وجود نارضایتی اکثر مردم از خدمات پس از فروش این شرکت‌ها، رتبه نخست خدمات پس از فروش را نیز از آن خود می‌کنند! از نکات جالب‌توجه دیگر این فیلم، جریمه شدن چندباره خودروسازان به دلیل گران‌فروشی و عمل نکردن به تعهدات است، ولی مبلغی که به‌صورت غیرقانونی از مشتریان اخذ شده است به آن‌ها باز گردانده نمی‌شود! در ادامه این فیلم از ژانر کمدی و درام خارج می‌شود و حالت تخیلی به خود می‌گیرد و خودروسازان از سوی رئیس شورای رقابت به حذف تعرفه واردات خودرو تهدید می‌شوند یا اعلام می‌شود خودرو‌های ما استاندارد‌هایی دارند که بنز و هیوندا ندارند!

گاهی اوقات فیلم هم جنایی می‌شود و رئیس‌جمهور یواشکی به کارخانه سر می‌زند و با انبوهی از خودرو‌های روی‌هم تلنبار شده مواجه می‌شود که در حال خاک خوردن هستند، ولی دوستان خودروساز صلاح نمی‌بینند، آن‌ها را روانه بازار کنند!

خلاصه ازآنجایی‌که در آب بستن به سریال‌های ایرانی هیچ استبعادی وجود ندارد، بعید نیست ادامه ساخت این سریال تا لرزاندن تن و بدن «ژرژ مه لیس» در گور ادامه پیدا کند! ایشان که حتماً معرف حضورتان هستند. «ژرژ مه لیس» در واقع پدر سینمای سنتی است که بسیاری از حقه‌های سینمایی را کشف کرد و در فیلم‌ها به کار برد!


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری یافته، تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۸۲۷۸، yaftenews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین