پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۴۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶
وزارت دفاع روسیه اسنادی را فاش کرده که می‌گوید آزمایشگاه‌های زیستی آمریکا در اوکراین مشغول انجام تحقیقات در مورد ویروس کرونا در خفاش بوده اند.

شعار سال:سرلشکر «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «اسناد نشان می‌دهد در آزمایشگاه‌های بیولوژیکی که در اوکراین ایجاد و از سوی آمریکا تأمین مالی شده‌اند، آزمایش‌هایی با نمونه‌هایی از ویروس کرونای خفاش انجام شده است. هدف از این کار و سایر مطالعات بیولوژیکی با بودجه پنتاگون در اوکراین، ایجاد مکانیزمی برای گسترش مخفیانه پاتوژن‌های مرگبار بوده است».
 
به گفته این وزارت‌خانه، یافته‌ها نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد در سال ۲۰۲۲ بر روی عوامل بیماری‌زای پرندگان، خفاش‌ها و خزندگان در اوکراین تحقیق کند و امکان انتقال بیماری تب خوکی آفریقایی و سیاه زخم از طریق این حیوانات را بررسی کند.
 
وزارت دفاع روسیه گفته است آمریکایی ها اسناد را از آزمایشگاه های کی‌یف خارج کرده‌اند.
 
وزارت دفاع روسیه قبلاً اطلاعاتی را ارائه داده بود که نشان می‌داد آمریکا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای بهره برداری از آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین هزینه کرده است.


چین: فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین صرفاً نوک یک کوه یخ است
 
در همین ارتباط، ژائو لیجان، سخنگوی وزارت خارجه چین در توییتی در صفحه رسمی خود نوشت: «فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی آمریکا در اوکراین صرفاً نوک یک کوه یخ است. تعداد کل آزمایشگاه‌های بیولوژیکی آمریکا ۳۳۶ تا است که در ۳۰ کشور تحت کنترل آن وجود دارد».
 
سخنگوی وزارت خارجه چین، پیش‌تر از آمریکا خواسته بود تا در خصوص فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی خود در داخل و خارج از این کشور توضیح دهد.
 
در حالی که آمریکا در ابتدا اطلاعات مربوط به آزمایشگاه‌های جنگ زیستی خود در اوکراین را «جعلی» خواند، روز سه‌شنبه، ویکتوریا نولند معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی وجود «تاسیسات تحقیقات بیولوژیکی» با بودجه آمریکا در اوکراین را تایید کرد.
 
مسکو سال‌ها نگرانی خود را در مورد فعالیت آزمایشگاه‌های زیستی با بودجه آمریکا در اوکراین و سایر جمهوری‌های شوروی سابق از جمله قزاقستان، تاجیکستان، قرقیزستان، ارمنستان و گرجستان ابراز کرده است.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار: 19اسفند 1400، کدخبر: ، www.yjc.news،8083274

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین